زنجان؛

برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی در 86 مدرسه ی غیردولتی استان زنجان

رئیس اداره ی مدارس غیردولتی و توسعه ی مشارکت های مردمی استان گفت: شوراهاي دانش آموزي پايه ترين نهاد مدني در جامعه ماست .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، رئیس اداره ی مدارس غیردولتی و توسعه ی مشارکت های مردمی استان در مراسم انتخابات شورای دانش آموزی دبیرستان طه گفت: شوراهاي دانش آموزي پايه ترين نهاد مدني در جامعه ماست و براین اساس انتخابات شورای دانش اموزی در 86 مدرسه غیردولتی استان زنجان نیز برگزار گردید.

علی بیات افزود: شوراهاي دانش آموزي پايه ترين نهاد مدني در جامعه ما است كه مي تواند تمرين مشاركت، با هم فكركردن، تحمل عقايد مختلف و تحمل نظر مخالف را براي دوره نوجواني بوجود بياورد.

وی شوراي دانش آموزي را يكي از بزرگترين دستاوردهاي آموزش و پرورش در طي سالهاي گذشته دانست و افزود : شوراي دانش آموزي در حقيقت تمرين دموكراسي براي دانش آموزاني است كه مي خواهند در آينده با استفاده از رأي و نظر و ديدگاه مردم، آينده اين كشور را بسازند.

بیات با اشاره به نقش شورای دانش آموزی در جامعه گفت : شورای دانش آموزی به ما می آموزد تا ياد بگيريم چگونه براي ساختن جامعه خودمان از مدرسه به عنوان كوچك ترين واحد شروع كنيم و به ساختن كشوري به وسعت ايران در آينده برسيم.

وی تاکید مرد :قطعا اگر دانش آموزان ما از همين امروز ياد بگيرند مشاركت فكري داشته باشند، در كنار هم كار كنند، نظرات مختلف را استفاده كنند، همفكري داشته باشند و تعامل و همكاري را با مسئولين و اوليا فرا گيرند و در همين مسير گام بردارند، بركاتش از همين امروز جاري خواهد شد.

بیات افزود :چنين دانش آموزاني با اين روحيه مشاركت، در خانه هم مشاركت خواهند داشت و در ساير جلسات و محافلي كه شركت مي كنند اين همكاري و همفكري و تعامل را خواهند داشت و جامعه ما از بركات اين روحيه برخوردار خواهد شد.

رئیس اداره مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی تاکید کرد : تعامل و مشاركت همه دانش آموزان ، چه كساني كه انتخاب مي شوند و چه كساني كه انتخاب نمي شوند بايد ادامه يابد، كساني كه راي نمي آورند وظيفه و مسئوليتشان تمام نمي شودآنها بايد كمك كنند طرحها و ايده ها و افكارشان را در اختيار منتخبين خودشان بگذارند.

بیات اظهار امیدواری کرد تا اين تعامل و همفكري و همكاري منجر به ساختن مدرسه اي زيباتر و مكاني بهتر براي آموختن علم باشد.

انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.