اهواز؛

"صبحانه سالم" برای کودکان شرق اهواز

طرح " صبحانه سالم با محوریت غذاهای تخم‌مرغی " برای کودکان شرق اهواز از امروز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رییس مرکز بهداشت شرق اهواز، با اشاره به اجرای این طرح از امروز اظهار کرد: با توجه به این‌که تخم‌مرغ به عنوان یک وعده غذایی کامل در مقایسه با فست‌فودها و مواد غذایی کم‌ارزش، انرژی مورد نیاز بدن را تامین می‌کند، هر ساله طرح‌ها و برنامه‌هایی برای ترویج هر چه بیشتر مصرف این ماده غذایی انجام می‌شود.

 دکتر آرش یلالی افزود:‌ هر چند روستاها به عنوان منبع تولیدکننده تخم‌مرغ محسوب می‌شوند اما متاسفانه دیده شده که کودکان روستا به جای استفاده از تخم‌مرغ اقدام به فروش آن کرده و در ازای آن مواد کم‌ارزش غذایی همچون چیپس و پفک مصرف می‌کنند.

یلالی با اشاره به طرح "صبحانه سالم با محوریت غذاهای تخم‌مرغی" ادامه داد: یکی از دلایل اجرای این طرح، نشان دادن جایگاه تخم‌مرغ در وعده‌های غذایی و استفاده از ترکیبات سالم و فکرشده با محوریت تخم‌مرغ است که در زمان حال جای آن در سفره‌های غذایی ما خالی است.

وی همچنین با اشاره به شعار روز جهانی غذا در سال جاری مبنی بر " آب و هوا تغییر کرده، غذا و کشاورزی هم باید تغییر کند " اظهار کرد: ‌با توجه به این شعار، قرار بر این است که در این طرح، به مصرف حبوبات نیز توجه شود؛ حبوبات منبعی غنی از پروتئین است و کشت و ذرع آن کم‌هزینه است و نیاز به آب کمتری نیز دارد. حبوبات در مقایسه با گوشت قرمز هم هزینه کمتری به خانواده تحمیل می‌کند و هم ارزش غذایی بالاتری دارد و کلسیم و پروتئین موجود در این مواد غذایی نیز از مشکلات پوکی استخوان جلوگیری می‌کند.

رییس مرکز بهداشت شرق اهواز گفت:‌ مصرف حبوبات و جایگزینی آن به جای غذاهای کم‌ارزش باید در دستور کار هر خانواده قرار گیرد. در گذشته نیز همین گونه بوده و برنج همراه با حبوبات مصرف می‌شده است.

یلالی افزود: طرح "صبحانه سالم با محوریت غذاهای تخم‌مرغی" که به مدت دو هفته در شرق اهواز اجرا خواهد شد، امروز (5 آبان ماه)به صورت نمادین در مهدکودک روستای غیزانیه اهواز اجرا شد و در ادامه نیز در 19 مرکز بهداشتی در شهر و سه مرکز در روستاهای شرق اهواز اجرا می‌شود.

انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.