مادرید از تجدیدنظر درخصوص صدور مجوز سوخت‌گیری به ناوهای جنگی روسیه در سواحل اسپانیا، خبر داد.

در پی اعمال فشار ناتو؛ اسپانیا درخصوص سوخت‌رسانی به ناوهای روسی تجدیدنظر می‌کندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از گاردین، «خوزه مانوئل گارسیا مارگالو،» وزیر امور خارجه اسپانیا، اعلام کرد مادرید قصد دارد درخصوص صدور اجازه سوخت‌گیری به ناوهای روسی در بنادر اسپانیا، تجدیدنظر کند. اسپانیا پیش‌تر موافقت ضمنی خود را با سوخت‌گیری کشتی‌های جنگی روسیه که برای مبارزه با تروریست‌های سوریه به سواحل شرقی مدیترانه اعزام می‌شوند، اعلام کرده بود. 

طرح سوخت‌رسانی به ناوهای روسی انتقاد شدید «ینس استولتنبرگ،» دبیرکل «ناتو» (سازمان پیمان آتلانتیک شمالی)، اعضای ارشد پارلمان اروپا و فرمانده سابق نیروی دریایی انگلیس را برانگیخته است.      

اسپانیا که هفته گذشته با امضای چندین بیانیه‌، روسیه را به ارتکاب جنایات جنگی در سوریه متهم کرد، با صدور ضمنی مجوز سوخت‌گیری به ناوهای روسی در سواحل این کشور، به تزویر و ریاکاری متهم شده است. مادرید همچنین در کنفرانس پاریس، حمایت خود را از معارضان سوری اعلام کرده بود.     

ناوگان دریایی روسیه که ناو هواپیمابر «آدمیرال کوزنتسوف» نیز در میان آن‌ها دیده می‌شود، قرار است برای سوخت‌گیری در سواحل شهر خودمختار «سئوتا» در شمال آفریقا، پهلو بگیرند. این شهر که متعلق به اسپانیاست، در جنوب تنگه جبل‌الطارق قرار دارد و با کشور مراکش هم مرز است. از سال 2011، دست‌کم 60 فروند ناو جنگی روسیه در این شهر بندری پهلو گرفته‌اند. مادرید می‌گوید سوخت‌رسانی به کشتی‌های جنگی روسیه تنها جنبه اقتصادی دارد و سیاست اسپانیا در این خصوص همواره شفاف بوده است.    



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار