یزد؛

فعالیت های فرهنگی از اولویت های اساسی کانون های مساجد

یکی از اولویت های اساسی کانون های مساجد انجام فعالیت های عمیق فرهنگی و دینی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛مرتضی طاهریان معاون فرهنگی ستاد عالی کانون های مساجدگفت: یکی از اولویت های اساسی در این زمینه انجام کارهای عمیق فرهنگی و دینی است که در این راستا تقویت کانون های مساجد روستایی نیز در دستور کار قرار دارد.
 
طاهریان افزود: ظرفیت های مناسبی در زمینه های تئاتر، سرود و دیگر فعالیت های فرهنگی شناسایی شده که بایستی با برنامه های حمایتی این ظرفیت ها فعال شود که از جمله این برنامه ها کنگره امام سجاد (ع) و مسابقه های کشوری سرود کانون هاست.
 
علی غیاثی ندوشن مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با تاکید بر اهمیت فعالیت های فرهنگی کانون های مساجد گفت: با توجه به ظرفیت های مساجد و کانون های آنها بخش فرهنگی مساجد باید تقویت شود.

 
 غیاثی ندوشن در نشستی با معاون فرهنگی ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور افزود: فعالیت های فاخر دینی و مذهبی باید در مساجد انجام شود تا بتوان به عمق دین و اسلام پی برد.
 
وی گفت: کانون های مساجد علاوه بر فعالیت های قرآنی و برنامه های مناسبتی، باید محرکی برای فعالان فرهنگی باشد تا فعالیت های ارزشمند و فاخر تحویل جامعه شود.
 
استان یزد افزون بر 2 هزار و 500 مسجد دارد که تاکنون بیش از 750 کانون در این مساجد فعال شده است.

برنامه های هفته فرهنگ قرآن و عترت بهمن ماه در یزد برگزار می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: هفته فرهنگ قرآن و عترت اوایل بهمن ماه امسال در این استان برگزار می شود.

علی غیاثی ندوشن در نشستی با رئیسان ستادی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: برنامه های این هفته در محورهای شعر، داستان نویسی، پایان نامه، هنرهای تجسمی، صنایع دستی، هنرهای نمایشی، فیلم، رسانه، آواها و نغمات آسمانی، تلاوت و حفظ قرآن و مسابقه تدریس مکتب خانه ای برگزار می شود.

وی ادامه داد: برنامه های هفته قرآن و عترت با محورهای یاد شده و در ١٨ رشته برگزار می شود و مخاطبان بسیاری را در زیرمجموعه هنر دربر می گیرد.

غیاثی با تاکید بر استفاده از ابزارهای تاثیرگذار به خصوص هنرها برای ترویج فرهنگ قرآن و عترت افزود: امیدواریم همه دستگاه ها برای برگزاری برنامه های مطلوب و در شأن دارالعباده یزد در این هفته همکاری کنند.

هفته قرآن و عترت امسال در 10 استان کشور از جمله یزد برگزار می شود.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.