سالانه 10 درصد زمین های زیرکشت غلات استان سمنان به محصول کلزا اختصاص داده می شود.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با تاکید بر ضرورت توسعه و گسترش هر چه بیشتر کشت این محصول اساسی در استان گفت : درسال زراعی جاری یک هزار هکتار از زمین های استان سمنان به کشت کلزا اختصاص یافته است.در استان سمنان 198 هزار هکتار زمین های زراعی و باغی وجود دارد.
حسین اصغری اظهار داشت : برنامه توسعه کشت دانه های روغنی به خصوص کلزا در استان با توجه به سیاست اقتصاد مقاومتی و ضرورت تامین امنیت غذایی از سوی وزارت جهاد کشاورزی در حال پیگیری و اجراست.
وی کاشت کلزا در استان راگیاه راهبردی دانست و گفت : کشت کلزا علاوه بر مزیت دانه های روغنی نقش بسیار مهمی در پایداری تولید غلات و کاهش جمعیت علف های هرز و اصلاح وضعیت خاک دارد.
اصغری با اشاره به این که میانگین میزان بذر مصرفی کلزا در صورت وجود بستر مناسب، پنج تا هفت کیلوگرم در هکتار است، افزود: اکنون 10تن بذر برای این استان تهیه شده تا برای کاشت این محصول با کمبود بذر مواجه نشویم.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اقدامات دولت برای تشویق کشاورزان برای کشت کلزا یادآور شد : بیمه محصول کلزا به صورت رایگان از سوی دولت انجام می گیرد.
اصغری با بیان این که دولت برای توسعه و افزایش سطح زیر کشت کلزا با اعطای یارانه تا سقف 50 درصد کمک به خرید ادوات کشاورزی می کند، افزود : در زمان حاضر 9 دستگاه ریزدانه کار کلزا با پرداخت یارانه خریداری شده است.
وی  تصریح کرد : در راستای جذب کشاورزان برای کشت کلزا طبق مصوب شورای پول و اعتبار، تسهیلات ویژه با بازپرداخت طولانی مدت در سال گذشته با نرخ 18درصد و در سال جاری با نرخ 15 درصد اعطا می شود.
انتهای پیام/ م
برچسب ها: کشت ، گیاه ، کلزا ، مزارع ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار