بنا بر گفته های سخنگوی مخابرات در صورتی که وزارت ارتباطات تشخیص دهد، بخشی از مبلغی که در قبض‌های این دوره تلفن ثابت اعمال شده به مردم بازگردانده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ چندی پیش بنا بر درخواست شرکت مخابرات مبنی بر لزوم افزایش تعرفه تلفن ثابت، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مصوب کرد که در قبض‌های تلفن در نقاط شهری330دقیقه  و در نقاط روستایی 200دقیقه مکالمه در نظر گرفته شود.

در قبوض جدید تلفن ثابت چنین رقمی برای تمام مشترکان در نظر گرفته شده است در صورتی که درمصوبه تنظیم مقررات قراربر این شدهبود که این رقم‌ها برای خط‌هایی که فاقد کارکرد بوده‌اند  اعمال شوند، 

 این موضوع در نهایت تذکر وزیر ارتباطات را به دنبال داشته و محمود واعظی درباره‌ی آن اینگونه اعلام کرد که از رگولاتور درخواست کرده تا این موضوع را پیگیری کند که در حق مشترکان و مردم اجحاف نشود.

در همین راستا سخنگوی شرکت مخابرات عنوان کرد: علاوه بر این براساس سیاست‌های وزارت ارتباطات مبنی بر توسعه تلفن ثابت، شرکت مخابرات طرحی ارائه کرده که طبق آن لازم است در مدت چهار سال7200 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت دهد.
داوود زارعیان در ادامه در خصوص این موضوع توضیح داد: همان‌طور که از قبل هم اشاره شده حدود13 سال است که شرکت مخابرات باوجود افزایش چندین برابری هزینه‌ها که طبق برآورد حداقل6.5 برابر بوده، هیچ‌گونه افزایش تعرفه‌ای نداشته است.

این مقام مسئول اظهار کرد: با توجه به روند جهانی تعرفه‌گذاری تلفن ثابت پیشنهاداتی برای تغییر تعرفه به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارسال کردیم که مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت اعمال مبلغی به عنوان حداقل کارکرد در قبوض در نظر گرفته شد.

سخنگوی مخابرات  افزود: براین اساس با انجام هماهنگی‌های لازم با رگولاتور قرار بر آن بود که در این دوره چنین رقم‌هایی اعمال شود، اما اکنون ظاهرا سوء‌برداشت‌هایی در این حوزه وجود دارد که در نهایت ما در این خصوص با وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات در حال مذاکره هستیم و  هر تصمیمی که از سوی این مراجع گرفته شود اجرایی کرده و اگر بنا بر در نظر گرفتن حداقل کارکرد تنها برای خط‌های بدون استفاده باشد، مابه‌التفاوت سایر مشترکان را در قبض‌های بعدی به آنها باز خواهیم گرداند.

زارعیان در ارتباط با بحث جابه‌جایی تلفن‌های ثابت توضیح داد: اگر مشترکی قصد جابه‌جایی خط خود را داشته باشد در صورتی که از نظر فنی این امکان وجود داشته باشد، ما با دریافت هزینه‌های تعیین شده در مصوبه 2.5رگولاتور این کار را انجام خواهیم داد، اما اگر برای نقطه‌ای امکان جابه‌جایی وجود نداشته باشد، فرد می‌تواند برای دریافت خط جدید ثبت نام کند. 

وی ادامه داد؛ ما به هیچ عنوان مشترکی را مجبور به فروش خط خود نخواهیم کرد.

زارعیان در رابطه با  «معوقه مبلغ ثبت نام تلفن» که در برخی  از قبوض اعمال شده بود نیز یادآور شد: این رقم تنها مشمول افرادی می‌شد که برای دریافت خط‌های جدید ثبت‌نام کرده بودند و طبق مصوبه 205 رقمی10 هزار تومانی برای ثبت‌نام در نظر گرفته شده بود. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: این موضوع دوحالت دارد ، چرا که مسوولان وزارت ارتباطات تاکید دارند ثبت‌نام در مخابرات شامل این هزینه‌ها نمی‌شود، اما به هر صورت این رقم در قبض‌های بعدی به این دسته از مشترکان بازگردانده خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار