معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: قاچاق بذر هیبرید باعث از بین رفتن فرصت سرمایه گذاری در این بخش می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمدعلی طهماسبی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی درنهمین ستاد گلخانه ای استان فارس گفت: با قاچاق کنندگان بذورهیبرید برخورد می شود.
طهماسبی افزود: منافع ملی یک کشوردرهرزمان به اقتضای مسائل اقلیمی و حکومتی درسیاست های اتخاذ شده تآثیر به سزایی دارد واین سیاست گذاری نتیجه طبیعت وشرایط اقلیمی موجود است که باعث شده الان به بررسی سیستم های آبیاری تحت فشار،احداث گلخانه وحتی استفاده ازسیستم آبیاری تیپ در گندم و ذرت سرمایه گذاری ها سوق پیدا کند.
وی تصریح کرد: در دنیا حدود ۳ میلیون هکتار گلخانه وجود دارد و کشورهای همسایه مان در۵۰ هزار هکتار گلخانه سرمایه گذاری کرده اند وما هم درکشورو در همین استان در گلخانه تجربه داریم.
طهماسبی بااشاره به اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی در وزارت جهاد کشاورزی اظهارداشت: حدود ۱۶ طرح در اقتصاد مقاومتی مصوب شده است که دو طرح آن درحوزه معاونت باغبانی است، یکی بحث گلخانه ها و دیگری دررابطه با نهال و البته طرح گیاهان دارویی نیزبه عنوان سومین طرح هم در حال تصویب است.
وی با بیان این مطلب که یک سازو کارهایی هم در یک سامانه به نام نظام پایش ، نظارت و کنترل به نام نیپا( ( NIPA طراحی شده است پایش طراحی شده است که در این استان هم فعال است وبراساس ساختارآن باید پیشرفت کارها درآن گزارش شده و وزیر به عنوان شخص اول دستگاه آن را امضاء و به معاون اول رئیس جمهور به عنوان فرماندهی این ستاد انعکاس داده شود و پس از آن به دفتر مقام معظم رهبری ارسال ودر ادامه تعداد۷نفر از گروه های مختلف جهت بازدید از طرح ها به مناطق مربوطه اعزام می شوند و این فرآیند به این شکل تکمیل می شود.
طهماسبی با بیان اینکه ۱۰۰درصد به بذر هیبرید وابسته ایم اظهار داشت: به شدت با قاچاق کنندگان بذورهیبرید برخورد می کنیم چون اعتقاد داریم کسانی که از کانال اصلی آنها را تهیه می کنند جوابگو دارند.
وی افزود: برای فارغ التحصیلان باغبانی فرصت شغلی بسیار بزرگی در کشور وجود دارد و نیز برای سرمایه گذاران شرایط بسیار مناسب و سودآوری برای تولید بذورهیبرید مهیا است.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار