سرپرست وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: کانون‌های درون مدرسه‌ای به استقلال مدارس بر اجرای برنامه‌ها کمک بسزایی می‌کند.

توسعه استقلال مدارس در بستر کانون‌های درون مدرسه‌ایبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛سومین دوره المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای با حضور سید محمد بطحا‌یی سرپرست وزارت آموزش و پرورش، مهرداد حمیدی معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کمره‌ای مدیر کل آموزش و پرورش تهران و جمعی از مسئولان آموزش و پرورش صبح امروز در دبیرستان شهید فهمیده منطقه 7 تهران برگزار شد.

در این مراسم بطحا‌یی با بیان اینکه مدرسه به عنوان نمونه کوچکی است که دانش‌آموزان را برای ورود به جامعه آماده میکند اظهار داشت: برای داشتن جامعه‌ای صادق و سالم باید امروز در مدارس سرمایه‌گذاری کنیم.

وی اظهار داشت: در اجرای برنامه‌های آموزشی و پرورشی شا‌خصی مطرح است که اگر به این شاخصه دست یابیم آموزش و پرورشی موفق داشته و هر چه از آنها فاصله گرفته باشیم نظام ناموفق‌تری وجود دارد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: المپیادها‌ی درون مدرسه‌ای حرکت به سمت یکی از این اصول مهم بوده که توانسته استقلال را به مدرسه بازگرداند.

بطحایی بیان کرد: در بسیاری از مواقع برخی اقداماتی که باید مدرسه به عنوان کانون اجرای آن باشد نادیده گرفته شده و اجرای آن به نهادهای دیگر محول می‌شود.

وی یادآور شد: باید چنین کانون‌هایی در مدارس تقویت شده تا شاهد توسعه آنها باشیم.

در بخش دیگری از این مراسم کمره‌ای ضمن تقدیر و تشکر از برگزار‌کنندگان این برنامه اظهار داشت: طی 10 سال گذشته به بحث مجلس دانش‌آموزی توجه شده و یکی از صاحت‌‌های شش گانه سند تحول بنیادین به بحث تربیت بدنی اختصاص پیدا کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار