مدیر کمیته امداد شهرستان چابهار گفت: طیس اولین روستای بدون مددجوی سیستان و بلوچستان می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، رضا گلزاری‌مقدم اظهار کرد: هم‌اکنون بیش از 33 خانوار در روستای طیس ساکن هستند که عمده نیاز آنها اشتغال است.

مدیر کمیته امداد چابهار افزود: تعداد مددجویان ساکن در این روستا، پس از شناسایی نیازهای اساسی و ضروری نیازمندان و محرومان منطقه به همراه احصاء توانایی‌های خانوار که توسط کارشناسان این نهاد و به صورت میدانی تهیه شده است، آماده تحویل به سازمان منطقه آزاد برای توسعه کارآفرینی مددجویان مجری طرح‌های اشتغال و خودکفایی جامعه هدف امداد امام (ره) از طریق ظرفیت‌های موجود در این سازمان است.

وی افزود: بیشتر این مددجویان دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای را که توسط این نهاد و به صورت رایگان ارائه شده را فرا گرفته‌اند و آماده ورود به بازار کار شده‌اند.

وی با بیان اینکه توانمندسازی اقتصادی خانواده‌ها و تقویت روحیه کسب و کار از مهم‌ترین اهداف ایجاد طرح‌های اشتغالزایی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد است، افزود: تسهیلات اشتغال این نهاد در قالب طرح‌های کارانگیزی، خودکفایی و توان‌افزایی در زمینه‌های دامپروری، کشاورزی، صنایع دستی، صنعتی و تولیدی، حمل و نقل به مددجویان تحت حمایت این نهاد پرداخت می‌شود.

مدیر کمیته امداد چابهار ادامه داد: کمیته امداد شهرستان چابهار با بیش از 2 هزار و 100 خانوار زیر حمایت، خدماتی از جمله مستمری ماهانه، درمانی، فرهنگی، آموزشی، مشاوره، اعطای تسهیلات اشتغال و کارگشایی، احداث مسکن، کمک هزینه تحصیل و ازدواج به آنان ارائه می‌کند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار