کرمانشاه؛

افتتاح مرکز نگهداری و توانبخشی معلولان ذهنی دختران

مرکز نگهداری و توانبخشی معلولین ذهنی دختران بالای 14 سال کرمانشاه با نام "فرشتگان" افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ دکتر امید قادری مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: تنها تفاوت این است که در بیمارستان‌ها فقط به بعد جسمی افراد توجه می‌شود، اما در این مراکز بعد جسمی، روانی و حتی اجتماعی معلولین مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: در مراکز نگهداری از معلولین به توانبخشی نیز توجه می‌شود، به گونه‌ای که معلولین بتوانند کارهای شخصی خود را انجام دهند، اشتغال و درآمدزایی داشته باشند و در نهایت این قابلیت را پیدا کنند که به آغوش خانواده بازگردند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه همچنین خواستار همکاری مردم و مشارکت خیرین از مراکز نگهداری معلولین شد و خاطرنشان کرد: بهزیستی به تنهایی امکان برطرف کردن نیاز همه این مراکز را ندارد و یارانه‌ای که بهزیستی می‌دهد جوابگوی نیازهای آنان نیست.

مجتبی کوهی معاون توانبخشی بهزیستی استان هم از فعالیت 39 مرکز نگهداری از معلولین در استان خبر داد که شش مرکز آن برای معلولین ذهنی است.

وی از ارائه خدمات به 2300 نفر از معلولین در این مراکز خبر داد.

دکتر نادرمنصفی موسس این مرکز نیز با اشاره به ظرفیت 90 نفری مرکز فرشتگان، عنوان کرد: هم اکنون 72 نفر در این مرکز نگهداری می‌شوند و ظرفیت پذیرش 18 نفر را نیز به صورت خصوصی دارد.

وی یادآوری کرد: دخترانی که اکنون در این مرکز نگهداری می‌شوند پیش از این به صورت موقت در دو مرکز "هدیه" و "رضوان" ساکن بودند.

منصفی مساحت مرکز فرشتگان را نیز 600 مترمربع اعلام کرد و ادامه داد: برای احداث این مرکز، بجز ملک آن که استیجاری است، حدود 1.6 میلیارد ریال هزینه شده است.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.