گزارش/

"تل بازو" و "تل احد" در کنترل ارتش سوریه/پیش به سوی شهرک "خان طومان" + نقشه و جزئیات

نقشه تحولات میدانی حلب نشان می‌دهد که ارتش سوریه بر مناطق مهمی از این محدوده جغرافیایی از سوریه مسلط شده است.

به گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛   ارتش سوریه پس از اقدامات تروریست های جبهه النصره برای تثبیت مواضعش در "خان طومان" یک رشته اقداماتی را انجام داد. 

تحلیلگران معتقدند که ارتش سوریه پس از محاصره کامل تروریست های تکفیری در حلب دو راهبرد را دنبال خواهد کرد: 

1-حمله یکپارچه به مواضع تروریست های جبهه النصره در شهر "ادلب" و همچنین تلاش برای شکست حصر "فوعه" و "کفریا" ؛ ارزیابی ها نشان می دهد که فاصله ارتش سوریه با شهرک های "فوعه" و "کفریا" کمتر از 20 کیلومتر است. 

2- حمله به شهرک های استراتژیک "خلصه"، "زیتان" و "خان طومان" ؛ اهمیت شهرک " خان‌طومان  این بوده که این شهرک از یک موقعیت استراتژیک برخوردار است  و چون اطراف آن را کوه‌ها و دشت‌ها فراگرفته‌اند و ایجاد مراکز تسلیحاتی در زمره مراکز سوریه است ؛ لذا  به همین دلیل تروریبست ها برای اشغال آن اقدام کردند.  دومین دلیل اهمیت "خان طومان" ؛ نزدیکی این شهرک به بزرگراه مواصلاتی " حلب – دمشق " است که تروریست‌ها می‌توانستند با احاطه بر آن به سمت پایتخت حرکت کنند وقادر خواهند بود از این شهرک امدادرسانی و پشتیبانی را از شهرهای شمالی به مناطق مرکزی سوریه متصل کنند.

علاوه بر این درگیری ها در جنوب "حلب" نیز گزارش ها نشان ها از پیشرفت های قابل توجه ارتش سوریه در مقابل تکفیری ها دارد. 

نقشه تحولات میدانی سوریه نشان می دهد که ارتش سوریه در بخش جنوبی حلب بر مناطقی همچون "مدفع الراموسه"، "حی النصر"، منطقه مشروع 3000"، "الرحبه" و "المشرفه" ، "تل احد" و "تل بازو" و ... مسلط است. 


تلاش ارتش سوریه برای تسلط بر مناطق "الراشدین" در هفته های آتی خواهد بود. منطقه "عقرب"، "الراشدین رابعه" و "الراشدین خامسه"، "مدرسه الحکمه"  و .... از جمله مناطقی است که ارتش سوریه در هفته های آتی برای بازپس گیری آن اقدام خواهد کرد. 

وبگاه المصدر نیوز در این زمینه می گوید: ارتش سوریه  (SAA) و حزب الله  بخش های مختلفی را در بخش جنوبی شهر حلب در دست گرفتند و در نتیجه اولین پیشروی های خود را به سمت شهرک "خان طومان" در چند هفته اخیر انجام دادند. 

این وبگاه می افزاید: با آغاز بازپس گیری گردان دفاع هوایی در روز یکشنبه، نیروهای مسلح سوریه و حزب الله موفق به گسترش نفوذ در جنوب حلب شدند و جیش الفتح را در حفظ مواضعش ناکام گذاشتند. 

 وبگاه المصدر نیوز با اشاره به موفقیت نیروهای سوری در شمال سوریه یادآور شد: نیروهای مسلح سوریه با بازپس گیری "تل بازو" و "تل احد" یک جهش بزرگ در جنوب حلب داشتند. 

این وبگاه با اشاره به درگیری های سنگین در منطقه "الحمدانیه" و "مدرسه حکمت" عنوان داشت: ارتش سوریه در تلاش برای بازپس گیری این منطقه است. 

گزارش از محمد زرچینی 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار