120 هزار تن از چغندر قند برداشت شده شهرستان نقده با 350 میلیارد ریال هزینه از چغندرکاران خریداری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نقده گفت : پیش بینی می شود امسال نیز از سطح پنج هزار و 500 هکتار مزارع زیر کشت چغندرقند در این شهرستان 320 هزار تن محصول برداشت شود.

ناصر قره پاپاق افزود : ارزش محصول برداشت شده از این سطح زیر کشت ، یک هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

وی اضافه کرد : کاشت چغندر قند در نقده را یکهزارو 100 نفر بهره بردار با همکاری دفاتر چغندرکاری و نظارت کارشناسان مراکز خدمات و مدیریت جهاد این شهرستان انجام داده اند.

وی عیار شیره چغندرقندهای کشت شده در شهرستان نقده را حدود 2/17 عنوان کرد و افزود : کارخانه قند نقده در کنار دیگر کارخانه های قند موجود در استان خریدار اصلی محصول تولید شده در این شهرستان است.

وی گفت : از آنجائی که ظرفیت خرید کارخانه قند نقده 280 هزار تن است ، مازاد محصول به کارخانه های قند شهرهای همجوار منتقل می شود.

بگفته مدیر جهاد کشاورزی نقده ، پرداخت به موقع وجوه چغندرکاران و خرید به موقع و تحویل مناسب محصول تولیدی به کارخانه ها مهمترین دغدغه چغندرکاران است.

محصول چغندر قند یکی از محصولات راهبردی شهرستان نقده است و در سالهای متمادی این شهرستان ، رتبه برتر کشوری در تولید این محصول را به خود اختصاص داده است.

شهرستان نقده به دلیل برخورداری از آب و خاک مناسب ، استفاده از بذرهای تک جوانه و پر محصول و ایجاد مزارع آرمانی ، همواره به لحاظ تولید محصولات کیفی و کمی جزو تولید کنندگان برتر کشوری بوده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: خرید ، 120 هزار ، تن ، چغندر قند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.