مهاباد؛

خرید 120 هزار تن چغندر قند از کشاورزان نقده

120 هزار تن از چغندر قند برداشت شده شهرستان نقده با 350 میلیارد ریال هزینه از چغندرکاران خریداری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نقده گفت : پیش بینی می شود امسال نیز از سطح پنج هزار و 500 هکتار مزارع زیر کشت چغندرقند در این شهرستان 320 هزار تن محصول برداشت شود.

ناصر قره پاپاق افزود : ارزش محصول برداشت شده از این سطح زیر کشت ، یک هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

وی اضافه کرد : کاشت چغندر قند در نقده را یکهزارو 100 نفر بهره بردار با همکاری دفاتر چغندرکاری و نظارت کارشناسان مراکز خدمات و مدیریت جهاد این شهرستان انجام داده اند.

وی عیار شیره چغندرقندهای کشت شده در شهرستان نقده را حدود 2/17 عنوان کرد و افزود : کارخانه قند نقده در کنار دیگر کارخانه های قند موجود در استان خریدار اصلی محصول تولید شده در این شهرستان است.

وی گفت : از آنجائی که ظرفیت خرید کارخانه قند نقده 280 هزار تن است ، مازاد محصول به کارخانه های قند شهرهای همجوار منتقل می شود.

بگفته مدیر جهاد کشاورزی نقده ، پرداخت به موقع وجوه چغندرکاران و خرید به موقع و تحویل مناسب محصول تولیدی به کارخانه ها مهمترین دغدغه چغندرکاران است.

محصول چغندر قند یکی از محصولات راهبردی شهرستان نقده است و در سالهای متمادی این شهرستان ، رتبه برتر کشوری در تولید این محصول را به خود اختصاص داده است.

شهرستان نقده به دلیل برخورداری از آب و خاک مناسب ، استفاده از بذرهای تک جوانه و پر محصول و ایجاد مزارع آرمانی ، همواره به لحاظ تولید محصولات کیفی و کمی جزو تولید کنندگان برتر کشوری بوده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: خرید ، 120 هزار ، تن ، چغندر قند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.