با حضور أصحاب رسانه استان قم از آثار تازه نشر مؤسسه علمی-فرهنگی دارالحدیث رونمایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ رسالت اصلی مؤسسه دارالحدیث، نشر، توسعه و ترویج معارف اهل بیت(ع) بوده و مجموعه آثار و کتب تولیدی آن در این راستا می باشد.

 معاون فرهنگی مؤسسه دارالحدیث بیان کرد:ترجمه آثار به زبان های گوناگون از سیاست های مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث بوده تا مسلمانان خارج از کشور نیز بتوانند از این آثار استفاده نمایند.

 وی افزود: اخیرا چندین کتاب شایسته و فاخر تولید شده که برخی از آنان متناسب با مناسبت های روز و گامی مؤثر برای برطرف سازی نیاز جامعه می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا تصریح کرد: تولید آثار مکتوب یکی از راه های مقابله با ناهنجاری هاست؛ اما کافی نیست و به این دلیل تولید آثار نرم افزاری و مجازی نیز در دستور کار قرار گرفته تا بتوانیم در محیط رسانه ای حضور داشته و فضای مجازی را به صورت کامل در اختیار تهاجمات غربی قرار ندهیم.

وی ادامه داد: «زندگی و بندگی» با موضوع سبک زندگی دینی و با قلم  رضا بابایی؛ «واقعه عاشورا در متون کهن» با موضوع محرم و صفر و با قلم؛ «عروج سرخ»، مجموعه ای از اشعار عاشورایی؛ «اشعار توحیدی»، مجموعه اشعار ترویج معارف توحیدی، «دروس فی اختلاف الحدیث» و «سهل بن زیاد و روایات»  از جمله کتبی است که اخیرا به چاپ رسیده و امروز از آن رونمایی خواهیم کرد.

معاون فرهنگی و هنری مؤسسه دارالحدیث یادآور شد: کتاب «زندگی و بندگی» با مضمونی زیبا، قلمی روان و با اتکا به کتاب میزان الحکمه به رشته تحریر در آمده و کتاب «واقعه عاشورا در متون کهن» نیز شش منبع کهن را در کنار هم آورده و علاقمندان به ساحت سیدالشهدا(ع) می توانند با استفاده از این کتاب، شش مقتل و کتاب کهن را یکجا داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا ابراز داشت: مؤسسه دارالحدیث دارای چهار پژوهشکده «علوم و معارف حدیث»، «تفسیر اهل بیت(ع)»، «کلام اهل بیت(ع)»  و «اخلاق و روانشناسی اسلامی» است که سالانه بیش از 50 اثر جدید تولید دارند که برای تمام مخاطبان قابل استفاده می باشد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار