38 هزار هکتار از اراضی ملی در شهرستان ارومیه تحت پوشش حفاظت مشارکتی و صیانت قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجانغربی ، رییس اداره منابع طبیعی شهرستان ارومیه با اعلام این خبر گفت:خوشبختانه در دو ماه اخیر با تلاش کارشناسان مجموعه توانستیم قرارداد حفاظت مشارکتی و صیانت از مراتع شهرستان ارومیه در مساحتی بالغ بر 38 هزار هکتار را با مرتعداران و بهره برداران منطقه امضاء نماییم.

مهندس احمد خوش نژاد افزود:این تفاهم نامه و قرارداد عمدتا" درخصوص پیشگیری و کنترل عوامل تهدید و تخریب منابع طبیعی در محدوده مراتع ،ممانعت از تخریب و تبدیل کاربری اراضی ملی ؛ جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز و همچنین پیشگیری از آتش سوزی و اطفاء حریق در مراتع شهرستان ارومیه می باشد.

خوش نژاد گفت:تا کنون در مراتع شهرستان ارومیه تعداد 512 سامانه عرفی ممیزی شده است که دراین تعداد سامانه تعداد 15827 بهره بردار وجود دارند و سالانه بطور میانگین بیش از487 هزار راس دام مجاز به بهره برداری مراتع دراین سامانه ها هستند. قرارداد حفاظت مشارکتی با این بهره برداران می تواند گام مهمی در حفاظت و صیانت از مراتع منطقه باشد که امیدواریم این طرح همچنان ادامه داشته تا بتوانیم مراتع زیادی را تحت پوشش قرار دهیم.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: اراضی ، صیانت ، حفاظت ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.