مشاور رییس سازمان پدافند غیر عامل گفت: در نرم افزارهایی مانند ویندوز امکان وجود ایرادهای امنیتی به شکل عمدی و سهوی وجود دارد لذا باید از محصولات داخلی استفاده کرد.

امکان وجود تهدید در ویندوز/ باید از محصولات داخلی استفاده کنیم
 به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهندس محمد رضا فرجی پور مشاور رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور در گفتگوی زنده با خبر ساعت 21 شبکه یک درباره ابعاد طرح نیترو زئوس عنوان داشت: بر اساس آنچه که  در فیلم مستند روزهای صفر ادعا شده، امریکا قصد داشته تا در صورت عدم به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای سلسله عملیات های گسترده ای را علیه زیر ساخت های حیاتی کشورمان در فضای سایبر به اجرا درآورد.

وی به ادعای امریکایی ها درباره کاشت ریزتراشه های آلوده در زیرساخت های حیاتی کشور به همین منظور اشاره کرد و افزود: طبق اعلام امریکایی ها، شبکه یک پارچه پدافند هوایی، سامانه توزیع برق و چند حوزه حیاتی و حساس کشور از اهداف این طرح برای حمله بوده است.
فرجی پور ادامه داد: بر اساس آنچه که در فیلم روزهای صفر مطرح شد، گستردگی طرح عملیاتی نیترو زئوس به حدی بزرگ بوده که حتی حمله استاکسنت در مقابل آن به مانند یک بازی تلقی می شود.

مشاور رییس سازمان پدافند غیر عامل با اشاره به ضرورت رویکرد استفاده از محصولات سایبری داخلی در این باره بیان داشت: در سیر فرایند تولید محصولات خارجی امکان  فرایند های مخرب وجود دارد.

این کارشناس حوزه سایبری صحبت های خود را با عنوان یک مثال ادامه داد و در این باره توضیح داد: به عنوان نمونه سیستم عامل  ویندوز  علاوه بر این که می تواند  به صورت ذاتی از ضعف های ناخواسته یه شکل روزنه امنیتی برخوردار باشد، امکان دارد که به عمد در آن تعبیه شده است.

فرجی پور محصولات داخلی را در زمینه سایبری خوب ارزیابی کرد و با تقدیر از حمایت های دولت از این فراورده ها تصریح کرد: هم اکنون شرکت های دانش بنیان داخلی محصولاتی تولید می کنند که امکان رقابت با نمونه های خارجی خود را دارد. بایستی در حوزه محصولات سایبری رویکرد ما بهره گیری از تولیدات داخلی باشد؛ چرا که امکان بروز تهدید در نمونه های خارجی آن وجود دارد که ضد بدافزارها یکی از فراورده های این حوزه است.

وی خاطر نشان کرد: امروز حوزه های تهدید از مرزهای نظامی عبور کرده است.

مشاور رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور در پایان با ابراز خرسندی از روند مصون سازی سایبری در کشور گفت: خوشبختانه حرکت جمعی نهادها به سمت مصون سازی سایبری در کشور به وجود آمده است و ما هم در سازمان پدافند غیر عامل به همراه سایر دستگاه های امنیتی و انتظامی وظیفه پایش و مقابله با تهدید ها را بر عهده داریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.