اهواز؛

بارش باران اسیدی، واقعیت یا شایعه ؟

در روزهای اخیر در شبکه‌های اجتماعی در خوزستان درباره آغاز بارندگی‌ها و تنگی نفس پاییزی اخباری منتشر می‌شود.

بارش باران اسیدی واقعیت یا شایعه ؟به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  شکرالله سلمان‌زاده ، رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: خوزستانی‌ها به شایعات درباره بارندگی و مشکلات تنفسی توجه نکنند زیرا برخی در آستانه آغاز باران‌های پاییزی، اقدام به ایجاد نگرانی عمومی می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه مردم نباید به شایعات در مورد بارندگی و تأثیرات منفی آن توجه کنند، اظهار کرد: موثق‌ترین منبع در این زمینه، اداره‌کل هواشناسی خوزستان است و باید اطلاعات سازمان هواشناسی مورد نظر قرار گیرد.

سلمان زاده با اشاره به اخباری که در روزهای اخیر در شبکه‌های اجتماعی در خوزستان درباره آغاز بارندگی‌ها و تنگی نفس پاییزی منتشر می‌شود، افزود: مردم به شایعات و خبرهایی که پخش می‌شود، توجه نکنند و تنها اخبار موثق را باور کرده و بخوانند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان تصریح کرد: در موضوع گرد و غبار و هواشناسی و زمان بارش باران‌ها، سازمان هواشناسی مرجع است و این سازمان، تاریخ آغاز بارش در استان خوزستان را نیمه دوم آبان ماه و حدود روزهای ۱۷ و ۱۸  آبان اعلام کرده است.

سلمان‌زاده ادامه داد: برای مقابله با مشکلات تنفسی حاصل از باران‌های پاییزی، حوزه درمان در استان خوزستان آمادگی کامل دارد. بیمارستان‌ها و پایگاه‌ها، آمادگی لازم برای ارائه خدمات درمانی و اطلاع‌رسانی را دارند. به منظور پیشگیری از مشکلات تنفسی هنگام بارندگی‌ها نیز آموزش‌ها در سایت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز قرار گرفته است.

رئیس بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در آستانه آغاز بارندگی‌ها در خوزستان، پروتکل درمانی تحت نظر مرکز تحقیقات بیماری‌های ریوی خوزستان تهیه و در تمامی مراکز درمانی و بیمارستان‌ها پخش و توزیع شده که نحوه  درست برخورد با افرادی که تنگی نفس و حساسیت دارند، آموزش داده شده است.

وی بیان کرد: همچنین بیش از ۲۰ هزار پمفلت آموزشی با موضوع «خودمراقبتی در بحران تنفسی» در بین مراکز جامع خدمات سلامت توزیع شده که مردم می توانند با مراجعه به این مراکز، پمفلت های مربوطه را دریافت و مطالعه کنند.

    انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.