نمایندگان در جلسه علنی امروز نیروی انتظامی جمهوری اسلامی را مکلف کردند تا در جهت ارتقای بانک‌های هویتی، ژنتیکی اقدام کند.

ابراهیمی*میرحسینی*تکالیف مجلس به نیروی انتظامی درباره ارتقای بانک‌های هویت ژنتیکیبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان در جلسه علنی امروز سه‌شنبه 4 آبان‌ماه در جریان بررسی لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، اعاده شده از شورای نگهبان با اصلاح جز 6 ماده الحاقی 2 لایحه مذکور موافقت کردند.

به موجب جز 6 بند (ب) ماده الحاقی 2؛ تسریع در شناسایی و تشخیص هویت ایرانیان و اتباع خارجی در حوادث، سوانح و افزایش سرعت و توان کشف علمی جرائم، با ارتقاء بانک‌های هویتی (ژنتیکی، اثرانگشت، چهره و عنبیه) نیروی انتظامی جمهوری اسلامی.

پیش‌تر در جز 6 بند (ب) ماده الحاقی 2 آمده بود؛ تسریع در شناسایی و تشخیص هویت ایرانیان و اتباع خارجی در حوادث و سوانح و افزایش سرعت و توان کشف علمی جرائم، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران موظف است بانک هویت ژنتیکی و اثر انگشت ایرانیان و اتباع خارجی را به تدریج ایجاد نماید. آیین‌نامه اجرایی ایجاب، نگهداری و بروزرسانی این بانک توسط وزارت دادگستری با همکاری نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران حداکثر ظرف مدت شش ماه پس از ابلاغ این قانون تهیه می‌شود و به تصویب هیئت وزیران می‌رسد. هزینه‌های لازم برای ایجاد و نگهداری، بروزرسانی و تأسیس زیرساخت این بانک، همه ساله متناسبا در اعتبارات نیروی انسانی پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/

 

 

 

 

برچسب ها: مجلس ، صحن ، لایحه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار