مدیرکل پدافند غیرعامل سیستان و بلوچستان گفت: دفاع غیرعامل مکمل دفاع عامل، صلح آمیزترین و اثربخش‌ترین روش دفاعی است که کاهش آسیب‌پذیری زیرساخت‌های ملی و مراکز حیاتی، حساس و مهم و پایدار ملی را به‌دنبال دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،محمد رضا جهانتیغ در دوره آموزشی پدافند غیرعامل ویژه اصحاب رسانه استان افزوذ: با راه‌اندازی سازمان پدافند غیرعامل از سال 82 تاکنون این نهاد منشاء خدمات ارزنده در کشور بوده است.

وی بیان کرد: پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات غیرمسلحانه‌ای است که سبب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن می‌شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل سیستان و بلوچستان گفت: سیاست‌های کلی نظام در بخش پدافند غیرعامل ابلاغی رهبر معظم انقلاب در 13 بند آمده که از آن جمله می‌توان به رعایت اصول و ضوابط، طبقه‌بندی مراکز، اماکن و تاسیسات حائز اهمیت حیاتی، حساس و مهم و روزآمد کردن آن‌ها در صورت لزوم، تهیه طرح جامع پدافند غیرعامل مقابل سلاح‌های غیرمتعارف نظیر هسته‌ای، میکروبی و شیمیایی و فرهنگ‌سازی و آموزش عمومی اشاره کرد.

وی عنوان کرد: کاهش آسیب‌پذیری و افزایش ایمنی زیرساخت‌های ملی و مراکز حیاتی، حساس و مهم کشور در مقابل تهدیدات خارجی با تاکید بر ایجاد عزم ملی و باور عمومی جامعه، اداره امور مردم و تداوم خدمات در شرایط جنگ و تسهیل‌کننده و استمرار بخش خدمات عمومی در شرایط تهدید دشمن، تعامل سازنده و پیش برنده با بخش‌های کشوری و لشکری و برآورد تهدیدات و احصاء آسیب‌پذیری زیرساخت‌های کشور را از جمله ماموریت های پدافند غیر عامل ذکر کرد.

وی با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در مقابله با جنگ نرم دشمنان و افزایش فرهنگ‌سازی در جامعه، تاکید کرد: از اصحاب رسانه درخواست دارم پدافند غیرعامل را در تحقق اهداف بیش از پیش یاری کنند و نسبت به فرهنگ‌سازی و افزایش سطح آگاهی مردم نسبت به این مهم تلاش بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار