محمود عباس و اردوغان درباره فلسطین و روابط آنکارا-تل آویو گفتگو کردند

رئیس دولت خودگردان فلسطین با رئیس جمهوری ترکیه درباره مساله فلسطین و همکاریهای دوجانبه گفت و گو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ این اولین سفر عباس به آنکارا بعد از کودتای نافرجام ترکیه است و وی پیش از ظهر امروز بعد از ادای احترام به آتاترک بنیانگذار جمهوری لائیک ترکیه، با حضور در مجلس ملی ترکیه از آثار بمباران مجلس توسط جنگنده های در کنترل کودتاگران بازدید کرد.

عباس با بنیالی یلدریم نخست وزیر ترکیه دیدار داشت که نزدیک به یک ساعت به طول انجامید. رئیس دولت خودگردان فلسطین سپس به نهاد ریاست جمهوری ترکیه رفت و با اردوغان دیدار کرد.
دو طرف در خصوص این دیدار ها توضیح رسمی ندادند ولی نهاد نخست وزیری و ریاست جمهوری تصاویری از این دیدارها را منتشر کردند.

خبرگزاری آناتولی به نقل از منابع نخست وزیری ترکیه گزارش داده است، دو طرف در این دیدار علاوه بر موضوعات دو جانبه، تحولات مهم منطقه ای را بحث و بررسی کردند.

یلدریم در این دیدار از حمایت و پشتیبانی مسئولان و مردم فلسطین از دولت قانونی در آنکارا در قبال گروه تروریستی فتو (فتح الله گولن) تقدیر و تشکر کرد و با اشاره به عادی سازی روابط ترکیه با رژیم صهیونیستی گفت: ترکیه در چهارم جولای و هفتم سپتامبر در مجموع 13 هزار تن کمک انسانی به غزه رسانده است.

او تاکید کرده است که کمک های ترکیه برای بهبود شرایط زیست در فلسطین و توسعه انسانی مردم فلسطین ادامه خواهد یافت.

روابط دیپلماتیک ترکیه با رژیم صهیونیستی بعد از یک دوره شش ساله با انعقاد یک پروتکل همکاری بین دو طرف در خرداد ماه گذشته و اجرایی شدن این موافقتنامه در شهریور ماه، عادی شده و ترکیه همزمان با اجرایی شدن این موافقتنامه کمک های خود را تحت کنترل رژیم صهیونیستی به مردم غزه ارسال کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار