شیراز؛

راه‌اندازی بازارچه تخصصی صنایع دستی در فارس

سرپرست اداره میراث فرهنگی لارستان گفت: برای حمایت از فعالان در عرصه صنایع دستی در لارستان ایجاد بازارچه تخصصی صنایع دستی ضروری است.

راه‌اندازی بازارچه تخصصی صنایع دستی در فارسبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سیما علویه سرپرست اداره میراث فرهنگی لارستان با بیان اینکه سفالگری یکی از رشته‌ های صنایع دستی اصیل و قدیمی این شهرستان است، گفت: در حال حاضر توسط کمیته امداد، بهزیستی، کانون عدالت آموزش و پرورش کار آموزش این رشته هنری البته به صورت محدود انجام می‌شود.
وی افزود: در زمان حاضر 9 کارگاه سفالگری فعال در شهر لار وجود دارد که برخی از آنها با صادر کردن محصولات تولیدی خود به کشور های حوزه خلیج فارس دارای درآمد بسیار خوبی هستند.
علویه ادامه داد: هدف از این کار، آموزش و عرضه رشته ‌های مختلف صنایع دستی است که این امر نیاز به همکاری ارگان ‌های ذیربط دارد.
وی با بیان اینکه تولیدکنندگان ظروف سفالی در لارستان باید از سبک تولید سنتی فاصله بگیرند و به سمت تولید اشیاء زینتی سفالی با رنگ و لعاب مناسب بروند، افزود: سفالگران لارستانی می‌توانند با تهیه محصولات متنوع و زیبا به سود بیشتری دست یابند.
علویه درباره اقدامات انجام شده برای حمایت از سفالگران گفت: برای فروش محصولات سفالگران، محصولات آنها در غرفه صنایع دستی مستقر در فرودگاه بین‌ المللی لارستان و بازارچه سنتی مشیر شیراز  اقدام شده و از طرفی افرادی که مایل به صادر کردن صنایع دستی خود باشند، می‌توانند از معافیت مالیاتی برخوردار شوند.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار