استانداردسازی به واحدهای تولیدی واگذار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ معاون نظارت بر اجرای استانداردسازی سازمان ملی استاندارد کشور در گرگان گفت: به دنبال این هستیم که استانداردسازی را به واحدهای تولیدی واگذار کنیم.

وحید مرندی‌ مقدم افزود: استاندارد نیاز به روشهای جدید دارد و باید استانداردهای اجباری و تشویقی کنار گذاشته شود و یک مسیر جدیدی را پیدا کنیم.

وی ادامه داد: مطالعهای از روش استانداردسازی اتحادیه و آسیا و ایالات متحده آمریکا انجام شده و براین اساس مدل بومی طراحی شده و برای اجرای آن در حال رایزنی با وزارت صنعت و جهاد کشاورزی هستیم.

مرندی اضافه کرد: مقام معظم رهبری 23 بند را به عنوان سیاست اقتصاد مقاومتی مطرح کرده اند که تحقق همه آن‌ها در گروی بند 24 آن یعنی استانداردسازی است.

وی خاطر نشان کرد: با مطالعه ای که بعد از ابلاغ سیاست اقتصاد مقاومتی انجام شد متوجه شدیم با ساز کار موجود نمیتوانیم اقتصاد مقاومتی را محقق کنیم.

مرندیمقدم بیان داشت: پس از گذشت 90 سال 22 هزار واحد تولیدی را تحت پوشش استاندارد قرار دادیم و این در حالی است که در کشور بیش از 130 هزار واحد تولیدی داریم و اینها به جز واحد خدماتی فعال در کشور است.

وی گفت: در 3 سال گذشته یک میلیون بازدید از مراکز عرضه و 100 هزار نمونهبرداری توسط بازرسان و کارشناسان حوزه استاندارد انجام شده است.

معاون نظارت بر اجرای استانداردسازی سازمان ملی استاندارد ایران افزود: 22 هزار واحد تحت نظارت استاندارد 44 هزار نوع فرآورده تولید میکنند و اگر بخواهیم نظارتها را به 120 هزار واحد تولیدی ارتقا دهیم هم به واسطه ساختار و هم منابع مالی باید سازمان استاندارد یک توسعه 10 تا 12 برابری داشته باشد.





انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.