سکوی B فاز 18 پارس جنوبی به بهره برداری رسید.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، این سکو اواخر مرداد نصب شده و حالا پس از 62 روزکاری به تولید رسیده است.

 مجری طرح توسعه فازهای 17 و18پارس جنوبی گفت: تولید گاز از سکویB فاز 18 پارس جنوبی پس از باز کردن چاه شماره 2 این سکو و روشن شدن مشعل آن آغاز شده و به زودی گاز دریافتی به پالایشگاه خشکی این فازها فرستاده می‌شود.

حسن بویری با اشاره به این‌که این سکو توان تولید بیش از 14 میلیون مترمکعب گاز را دارد، افزود: راه‌اندازی این سکو در 62 روز درحالی صورت گرفته که تا پیش از آن ثبت چنین رکوردی در عملیات پیش راه‌اندازی و راه اندازی سکوهای پارس جنوبی بی سابقه بوده است.

سکوی اقماری B فاز 18 پارس جنوبی را متخصصان مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) در بندر عباس ساخته شده است.

 سکویB فاز 17 پارس جنوبی دومین و آخرین سکوی فازهای 17 و 18 پارس جنوبی هم 27 مهر از بندرعباس بارگیری و آماده انتقال به موقعیت فراساحل این فازها شد.

 با راه‌اندازی این سکو زنجیره تولید فازهای17 و18 پارس جنوبی تکمیل می‌شود.

 بخشی از فازهای17 و18 پارس جنوبی دی سال 93 به بهره برداری رسیده است و هم‌اکنون روزانه 37میلیون مترمکعب گاز و 40 هزار بشکه میعانات گازی از این فازها برداشت می‌شود.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس، ارزش اقتصادی محصولات تولیدی از فازهای 17 و 18 پارس جنوبی را تا 30 شهریور امسال، بیش از دو میلیارد دلار اعلام کرده است.

فازهای 17 و18 پارس جنوبی در صورت بهره برداری کامل، روزانه 50میلیون مترمکعب گاز، 80 هزار بشکه میعانات گازی و400 تن گوگرد و سالانه یک میلیون‌ تن‌ اتان‌ و بیش از یک میلیون‌ تن‌ گاز مایع‌ (پروپان‌ و بوتان‌) تولید می‌کند.

انتهای پیام/ ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.