مدیرکل دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور گفت: تقسیمات کشوری بستری برای برنامه‌ریزی کشور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ زهرا احمدی‌پور در دومین جلسه آموزشی تقسیمات کشوری و جلسه هماهنگی و تبیین سامانه کدگذاری عناصر و واحدهای تقسیمات کشوری که امروز با حضور معاون سیاسی و امنیتی استانداری و همچنین مدیران کل سیاسی و انتخابات و همچنیبن کارشناسان تقسیمات کشوری استان‌های کرمانشاه، کردستان، همدان و لرستان در محل سالن جلسات استانداری برگزار شدگفت: در دولت کنونی تقسیمات کشوری مسیر متفاوتی را نسبت به دو دولت قبلی طی می‌کند لذا در سالیان گذشته با یک انسداد شدید فضایی در سرزمین مواجه بودیم که دست ما را برای هرگونه تغییرات می‌بست.

وی همچنین حاکم شدن نگاهی بخشش‌وار بر حوزه تقسیمات کشوری را مشکلات موجود در سال گذشته عنوان کرد و گفت: این نگاه بخشش وار برای هر نقطه و هر میزانی که مطالبه تقسیمات کشوری وجود داشت اجرا می‌شد و این شرایط هم انسداد فضایی ایجاد کرده بود و هم باعث گسترش توقعات اجتماعی گسترده شده بود که برای مدیریت این مشکلات اصلاح قانون نیز به منظور تسهیل کردن شرایط تقسیمات کشوری نیز انجام شده بود.

احمدی پور تصریح کرد: این دولت رویه متفاوتی را در این خصوص در پیش گرفت و زیر بار توقعاتی که در دولت گذشته ایجاد شده بود نرفت و درخواست‌هایی که از قبل برای تقسیمات کشوری داده شد بود دوباره بر اساس کار کارشناسی و موازین قانونی از سوی دولت مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: این دولت تاکید کرد هر تغییری باید با حفظ شرایط قانونی سطح مبنا صورت گیرد که با آنچه در 8 یا 9 سال گذشته انجام می گرفت اختلاف داشت.

مدیرکل دفتر تقسیمات کشوری انجام مطالعات طرح کدینگ را مهمترین اقدامات برای یکپارچه سازی فضای تقسیمات کشوری عنوان کرد و گفت: در کنار همه این اقداماتی که انجام شد، در زیرساخت‌های حوزه تقسیمات کشوری هم بازنگری‌هایی صورت گرفته که انجام مطالعات طرح کدینگ از مهمترین آنها بود.

وی بیان داشت: چون در گذشته یک سیستم جامع کدینگ از سوی وزارت کشور طراحی نشده بود، هر یک از دستگاه‌ها برای خود سیستم کدینگ طراحی کرده بودند که در نهایت هم با هم مطابق نبود.

وی افزود: هم اکنون سیستم کدینگ در کشور در حد نقاط شهری و سطح دهستان‌ها قابل اجرا است.

مدیرکل دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور گفت: تلاش کردیم کدگذاری همه این مناطق روستایی و شهری را به سرشماری نفوس و مسکن امسال برسانیم لذابه دلیل گستردگی کار و کمبود اعتبار موفق نشدیم، اما برنامه این است که قبل از انتخابات شوراهای روستاها که سال آینده برگزار می‌شود این کار انجام دهیم و تا پایان امسال یک بار برای همیشه لیست مشخصی از همه مناطق شهری و روستایی در کل کشور تهیه می شود و این مناطق کدگذاری خواهند شد.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.