رییس دفتر رییس جمهور در بازدید از مجتمع آب سنگین اراک گفت : امروز محصولات هسته ای این مجتمع در بازارهای جهانی عرضه می شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ؛  رییس دفتر رییس جمهور در جریان سفر هیات دولت به استان مرکزی صبح  امروز با حضور در مجتمع آب سنگین اراک، از بخش‌های مختلف این تاسیسات هسته‌ای بازدید کرد و در جریان روند فعالیت آن قرار گرفت.
 محمد نهاوندیان در این بازدید با اشاره به پیشرفت‌ها در تولید و کیفیت آب سنگین اراک به ویژه پس از توافق هسته‌ای و اجرای برجام گفت: امروز با تاییدات بین المللی کیفیت درجه خلوص از ۹۹/۷۵ به ۹۹/۹۵ درصد و رتبه جمهوری اسلامی ایران به ردیف دوم جهان ارتقا یافته که این دستاورد بزرگ علمی و فن آوری و همچنین حضور در بازار جهانی عرضه و تقاضای محصولات هسته‌ای، عملا ایران را به عنوان بازیگر غیرقابل انکار این محصول در سطح جهانی معرفی کرده است.
رییس دفتر رییس‌جمهور افزود: ده‌ها تن از این محصول به بازار بین المللی، از جمله آمریکا و روسیه صادر شده و در آینده نیز برخی کشورهای اروپایی به مشتریان اضافه خواهند شد.
نهاوندیان تاکید کرد: این به معنای پیروزی قطعی ایران برای حضور در اقتصاد جهانی در حوزه هسته‌ای است.
رییس دفتر رییس‌جمهور با اشاره به پیشرفت‌های قابل توجه در طراحی و توسعه رآکتور اراک ادامه داد: طراحی اولیه متخصصان ایرانی مورد تایید بین المللی قرار گرفته و سرعت پیشرفت‌ها بیش از پیش بینی‌ها بوده که این تحقق‌‌ همان وعده رییس جمهوری با مردم است که هم سانتریفیوژ‌ها و هم چرخ اقتصاد باید بچرخند.
نهاوندیان تاکید کرد: گامهای بلند‌تر و مستحکم تری در صنعت هسته‌ای برخواهیم داشت که به اذعان بین المللی صلح آمیز بوده و هست و درکنار آن با برداشته شدن تحریم‌ها اقتصاد کشور نیز حرکت روبه جلو خواهد داشت.
رییس دفتر رییس‌جمهور تصریح کرد: افزایش صادرات، کاهش اتکا به نفت و پیشبرد بخش‌های اقتصادی با فن آوری‌های نوین پیام روشنی برای صنعت هسته‌ای و اقتصاد ایران می‌دهد.
انتهای پیام / ف


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.