دادستان قزوین از دو مدیر اجرایی خواستار توجه جدی به جلوگیری از تخریب محیط زیست شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ حجت الاسلام صادقی نیارکی ، با صدور نامه های جداگانه خطاب به رییس سازمان جهاد کشاورزی و مدیر کل محیط زیست استان  خواستار توجه جدی به موضوع و جلوگیری از تخریب محیط زیست شد.

در نامه آمده است :  برحسب گزارش های واصله، در بخش هایی از استان قزوین تعدادی از کشاورزان مبادرت به کشت نایلونی محصولات کشاورزی  کرده اند  و پس از برداشت محصول پلاستیکهای ناشی از این کشت را جمع آوری نمی کنند که این امر موجب آلودگی محیط زیست می شود .

 در این نامه خطاب به مسئولان محیط زیست  تاکید شده  است: ضمن نظارت کافی، برای  پیگیری و طرح شکایت علیه مسببین امر در هر حوزه قضایی مربوطه با مستندسازی اقدام کنند و نتیجه آن به دادستان  گزارش شود.

همچنین در نامه ارسالی دادستان قزوین به سازمان جهاد کشاورزی آمده است : صرف نظر از اینکه، کشت نایلونی از لحاظ کشاورزی مورد تایید است یا خیر؟ باید متخصصین این حوزه، ضمن اظهار و با فرض مناسب بودن این نوع کشت، با مدیریت و آگاه سازی و هوشیار کردن  کشاورزان ، از تخریب محیط زیست که عمدتاً با رهاسازی پلاستیک های ناشی از این نوع کشت است ، خودداری و توجه ویژه ای به  محیط زیست اعمال شود .

حجت الاسلام صادقی نیارکی متذکر شد : با توجه به اینکه موضوع اعلامی از جمله حقوق عام است  و تضییع این حقوق تعقیب کیفری مسئولین مربوطه را در پی خواهد داشت ، موضوع مورد توجه قرار گیرید و نتیجه اقدامات آن نیز گزارش شود.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار