لاریجانی رئیس قوه مقننه گفت: باید خیل عظیم دانشجویان فارغ‌التحصیل را به سمت سیستم‌های گلخانه‌ای سوق دهیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛  بخش کشاورزی ما آموزش لازم را ندیده و امروز نیز سیستم های نوین کشاورزی باید به کار گرفته شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید مشخص شود که چه میزان سیستم گلخانه‌ای راه‌اندازی شود که البته باید اولویت را به فارغ‌التحصیلان داد تا تحت آموزش‌های کاربردی قرار بگیرند.

لاریجانی در دیدار با رئیس و اعضای سازمان مهندسی استان قم عنوان کرد: پراکنده بودن مهندسین باعث ایجاد مزاحمت برای مردم است و باید شرکتی را تاسیس کنند و خدمات را در قالب آن ارائه دهند.

وی افزود: در صورت تحقق این موضوع رتبه شرکت‌های مهندسی افزایش پیدا می‌کند و رقابت ایجاد می‌شود براین اساس باید موانع پیش رو جهت ترویج اینگونه شرکت‌ها بررسی شود تا مشکلاتش را در مجلس حل کنیم.

لاریجانی در پایان تأکید کرد: نظارت و اجرا باید در اختیار مردم قرار بگیرد تا از اتفاقات ناگوار در آینده جلوگیری شود.

در ادامه این دیدار امین مقومی رئیس سازمان نظام مهندسی استان قم گفت: این موضوع می‌تواند هم یک مشکل باشد و هم حسن باشد که باید برای حل معضل بیکاری آن‌ها راه‌حلی اندیشید.

مقومی ادامه داد: حدود ۵ هزار نفر اشتغال دارند و در سال درآمدی بالغ بر ۷ تا ۷.۵ میلیون تومان دارند.

در دیدار لاریجانی با روسای دانشکده فنی و حرفه‌ای استان قم رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای استان قم بیان کرد:دانشکده فنی و حرفه‌ای استان قم نیاز به توسعه دارد و برای توسعه این دانشکده به مبلغی بیش از ۸۰۰ میلیون تومان نیاز است.

وی ادامه داد: این دانشکده قصد دارد به منطقه پردیسان منتقل شود که جهت جابه‌جایی به ۳ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که امیدواریم با عنایت رئیس مجلس شورای اسلامی این مبلغ تامین شود.

لاریجانی در این دیدار بر حل مشکلات دانشکده فنی و حرفه‌ای استان قم تأکید کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی بر حل مشکل آب روستاهای استان قم و پیگیری آن تأکید کرد.

علی لاریجانی در دیدار با مدیرعامل و معاونین شرکت آبفا روستایی استان قم اظهار داشت: از طریق دولت پیگیری‌های لازم صورت می‌گیرد و مشکلات را مرتفع خواهیم کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مقام معظم رهبری اجازه برداشت از صندوق توسعه ملی جهت حل مشکل آب را دادند و باعث شدند تا دغدغه مهم مردم در این زمینه برطرف شود.

لاریجانی تأکید کرد: به منظور حل مشکل آب سایر روستاها باید با جدیت موضوع پیگیری شود که ان‌شاءالله به زودی مرتفع خواهد شد.

در ادامه این دیدار محمد احمدی مدیرعامل آبفا روستایی استان قم ضمن ارائه گزارشی از نحوه آبرسانی به روستاهای مختلف استان از زحمات و پیگیری‌های دکتر لاریجانی تشکر کرد.

وی برداشت از صندوق توسعه ملی را درخواست رئیس مجلس شورای اسلامی از مقام معظم رهبری عنوان کرد که با موافقت ایشان مشکل آب کل کشور و شهر قم حل شد.

مدیرعامل آبفا روستایی قم گفت: با عنایت ویژه لاریجانی مشکل آب بخش کهک، سلفچگان و بخش مرکزی و تعدادی از روستاهای دیگر حل شد و مردم از آب آشامیدنی سالم از سرشاخه‌های دز بهره‌مند شدند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار