همایون نکو نام مدیر کل دفتر صادرات و واردات ملی استاندارد کشورگفت: ایران در سازمان بین المللی استانداردجهانی رتبه 29دارد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس،وی در مراسم تجلیل از خبرنگاران وتدوین گران حوزه استاندارد در بندرعباس گفت: این رتبه بر اساس کیفیت کالاهای تولیدی ،همکاریهای سازمان ملی استاندارد کشور با سازمان ملی استاندارد جهانی و افزایش تدوین کالاهای استاندارد در کشور است
 همایون نکو نام افزود: با افزایش کیفیت و تدوین کالاهای استاندارد وافزایش همکاری با سازمان ملی استاندارد جهانی این رقم به زودی به 27 می رسد .
وی گفت: ایجاد تسهیلات و برقراری شرایط برای واردات کالاهای با کیفیت و تدوین استاندارد کالاها از برنامه های اولویت دار اداره کل استاندارد کشور است.
مدیر کل دفتر صادرات و واردات ملی استاندارد کشورگفت: استاندارد مواد غذایی و قطعات خودرو از اولویت های اساسی این سازمان است.
همایون نکو نام افزود: پنجاه درصد واردات کشور از هرمزگان است و باید زیر ساختهای لازم استاندارد هم در این زمینه فراهم شود.
، مدیر کل استاندارد هرمزگان هم در این مراسم گفت: ملاکهای ارزیابی واحدهای تولیدی نمونه ارائه و استمرار محصولات با کیفیت و مطابق با استاندارد ملی است.
عیسی باقر زاده همایی افزود: تدوین گران نیز با تدوین و شناسایی محصولات استاندارد نقش مهمی در ارائه محصولات سالم به بازار داشتند.
وی با اشاره به نیاز استان به بانک جامع اطلاعاتی کالاهای استاندارد گفت: در سه سال گذشته بیش از 140 کالادر هرمزگان تدوین شده است .
استاندار هرمزگان هم در این مراسم با اشاره به الهی بودن استاندارد گفت: استاندارد ریشه قرانی دارد و باید در تمام شرایط زندگی رعایت شود.
جاسم جادری افزود: تعداد جان باختگان در حوادث جاده ای بالاست و با اسیب شناسی در این زمینه باید استانداردهای لازم اجرا شود.
وی اقتصاد مقاومتی را یکی از رکنهای اصلی استاندارد دانست و گفت: با رعایت صرفه جویی استانداردهای زندگی اجرا می شود.
در این مراسم از بیست واحد تولیدی نمونه ،تدوین گران و خبرنگاران نمونه حوزه استاندارد استان هرمزگان قدر دانی شد.
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.