سردار جلالی در همایش هفته پدافند غیرعامل؛

اولین انتظار از شبکه ملی اطلاعات، تداوم کارکرد در مواقع تحریم است

رئیس سازمان پدافند غیرعامل در همایش هفته پدافند غیرعامل از اهمیت، ویژگی ها و کارکرد های زیرساخت گفت.

به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل، در همایش نکوداشت هفته پدافند غیر عامل گفت: موضوع فناوری اطلاعات حوزه های مختلفی دارد که باید پردازش، سرعت بالا و قابلیت های دیگر را بتواند در حوزه های زیر ساخت و دفاع جنگی در نظر بگیرد. تلفیق فضای سایبری با هر موضوع دیگر اهداف جدیدی را پیش رو می گذارد. مانند اقتصاد و سایبر که تبدیل به اقتصاد و تجارت آنلاین می شود که قابلیت های خوبی دارد.

وی افزود: در حوزه رسانه، رسانه های نوین با بحث سایبری به وجود می آیند که باعث ایجاد امکان ارتباطات جدید در این فضا می شود. در نتیجه هر کشوری که محتوای بیشتر و سیاست بهتر داشته باشد موفق است.

سردار جلالی ادامه داد: تلفیق حوزه سایبری و بحث های دفاعی، موضوع جدیدی است که علاوه بر ارتش های سایبری، هواپیماها و سیستم های سنجش از راه دور و غیره را به وجود می آورد. ما شاهد این بودیم که آمریکایی ها در یک ماه گذشته فرماندهی فضای سایبری را ایجاد کردند.

وی در خصوص اهمیت زیرساخت در فضای سایبری گفت: در دولت قبل قرار بود وزارت ارتباطات با وزارت راه ادغام شود که سازمان پدافند مخالف آن بود. چرا که 5 سال به عقب بر می‌گشتیم. 

وی با تاکید بر اینکه با بررسی اسناد طبقه بندی شده در آمریکا به مقوله زیرساخت می رسیم گفت بحث زیر ساخت از حیاتی ترین پایه های فضای مجازی است. اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا در این باره گفته است که ما نیازمند زیرساخت ویژه سایبری هستیم و این یعنی اهمیت موضوع زیرساخت های ارتباطی.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل افزود: ما در حال عبور از فضای سنتی به مدرن هستیم. ما باید به نقش های خود دقت کنیم. لذا تاثیری که نفوذ و سلطه فضای سایبری با سایر فناوری ها دارد، وزارت ارتباطات را به یک وزارتخانه مهم تبدیل می کند. ما تهدیدات سایبری اقتصادی و سایبر الکترونیک و غیره داریم. پس فضای سایبری بستری برای ساختار های مهم کشور است.

وی ادامه داد: اساسی ترین کار، تقویت و ارتقای سطح شبکه ملی اطلاعات است که مهمترین طرح برای پدافند غیر عامل کشور است. پایداری و تداوم کشور در پدافند غیرعامل در حوزه ی سایبری مطرح است. اولین انتظار از شبکه ملی اطلاعات، تداوم کارکرد در مواقع تحریم است که باید اجزای آن هرچه سریعتر تکمیل شود. شبکه های اطلاعات نقش مهمی در مدیریت بحران های پدافند غیر عامل ایفا می کند و امنیت به بحث بومی بودن تجهیزات بر میگردد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار