گرگان؛

احراز خطای داروخانه در حادثه کمای کودک گرگانی

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: اشتباه داروخانه در حادثه به کما رفتن کودک گرگانی محرز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت:بعد از حادثه به کما رفتن کودک گرگانی به دلیل سهل‌انگاری متصدی داروخانه و تحویل اشتباه دارو،تخلف داروخانه محرز شد.

وی افزود:مسئول فنی داروخانه در دفاع از خود گفته که در آن زمان در طبقه دوم حضور داشته اما مستقیما نسخه را نظارت نکرده است.در صورتی که از نظر قوانین سازمان غذا و دارو حتما نسخه تحویلی به بیمار باید به تایید مسئول فنی برسد.

دکتر جوشقانی گفت: در این حادثه تخلف داروخانه محرز است و در همین زمینه پرونده ای تشکیل شده و به کمیسسون ماده 11 جهت تصمیم گیری و اعمال قانون ارسال شده است.

وی افزود: در قوانین داروخانه ذکر شده است که در ساعات فعالیت مسئول فنی ملزم به حضور و نظارت بر داروهای تحویلی است اگر به هر دلیل مسئول فنی در لحظه تحویل دارو حضور ندارد باید تابلویی در داروخانه نصب شود که مراجعه کنندگان بدانند مسئول فنی در داروخانه حضور ندارد و مجاز به تحویل دارو نیستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گرگان هم در این باره گفت: نوزاد سه ماهه به دلیل مصرف اشتباه داروی تجویزی از طرف داروخانه به کما رفته بود.

دکتر احمد حسینی افزود: در این حادثه قطره بینی بزرگسالان به جای قطره بینی نوزاد به خانواده کودک تحویل داده شد که بر اثر مصرف آن نوزاد دچار تشنج و کاهش سطح هوشیاری شده است.

وی ادامه داد: بعد از این اتفاق این کودک چند روز در بیمارستان طالقانی گرگان در بخش IcU بستری بود که در حال حاضر وضعیت وی رو به بهبود است.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.