اصفهان؛

220 نقطه شهر تحت نظارت دوربین های ترافیکی

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری اصفهان گفت: مركز مديريت و كنترل ترافيك حدود 220 نقطه شهر را تحت نظارت دارد كه این مهم تاثير مستقيمي بر سلامت تردد شهروندان اصفهاني گذاشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،همایون یزدان پناه  نقش مرکز مديريت و کنترل ترافيک را ساماندهي ترافيک شهري دانست و اظهارکرد: ساماندهی ترافیک شهری در بهبود شاخص هاي حمل و نقل شهري موثر است.
وی ادامه داد: شاخص هایی مانند، توريست، صنعت و جمعيت موجب روند رو به رشد استفاده از وسائل حمل و نقل شهری شده است از همین رو برای حل مشكلات ترافيك برنامه ريزی اصولی ، تهيه طرح راهبردی و بكارگيري فن آوری های نوین در سيستم های هوشمندحمل و نقل  شهر اصفهان یک امر ضروری است.
مدیر مرکز کنترل و ترافیک شهرداری اصفهان در ادامه با تاکید بر اینکه شهرداري اصفهان از سال 1372 مركز مديريت و كنترل ترافيك را تاسیس کرده است، اضافه کرد: مرکز مدیریت و کنترل ترافیک تسهيل عبور و مرور شهروندان سواره و پياده در محدوده شهر را در اولویت کار خود قرار داده است.
یزدان پناه اظهار کرد: همچنین نظارت مستمر بر وضعيت لحظه اي ترافيك شهر و تشخيص به موقع وقايع موثر در اختلال تردد و استفاده بهينه از سخت افزارها ( مانند كنترل هاي هوشمند و بستر ارتباطي بي سيم ) و نرم افزارهاي مورد استفاده درمركز ( مانند نرم افزارجامع كنترل چراغ هاي راهنمايي ) در راستاي كاهش مشكلات تردد و... از دیگر اقدامات سازمان است.
یزدان پناه تاکید کرد: سيستم نظارت تصويري ترافيك برای كنترل وضعيت عبور و مرور در نقاط بحراني با توجه به رخدادهاي متنوع روزانه در شبكه معابر شهري  نقشي اساسي و حياتي در بهبود و روان سازي جريان ترافيك و تصميم‌گيري سريع و ايجاد نظم بيشتر، ايفا مي کند.
وی بیان کرد: اين سيستم با بكارگيري آخرين فناوري ها و استانداردهاي روز دنيا ضمن انعطاف پذيري بالا، قابليت يكپارچگي با ديگر سيستم هاي نظارت تصويري، امكان استفاده از قابليت پردازش تصاويرترافيكي و همچنين ضبط و آرشيو مناسب تصاوير را داراست.
 وی با تاکید بر اینکه مركز مديريت و كنترل ترافيك در سال 1372، 14 تقاطع شهر اصفهان را تحت نظارت تصويري قرار داده بود، خاطرنشان کرد:  در حال حاضر این مرکز حدود 220 نقطه شهر را  تحت نظارت دارد كه این مهم تاثير مستقيمي بر سلامت تردد شهروندان اصفهاني گذاشته است.
مدیر مرکز کنترل و ترافیک شهرداری اصفهان ادامه داد: در ابتدا از دوربين هايي كه قابليت چرخش داشته و قادر بود يكي از اضلاع تقاطع را در ديد داشته باشد استفاده مي شد اما اکنون هر تقاطع با 4 تصوير كنترل مي شود كه اين مهم به نظارت دقيق تر و روان سازي تردد معابر متصل به هر تقاطع كمك شاياني مي کند.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار