طرح «سلامت دهان و دندان» با نواختن زنگ سلامت دهان و درمان در خرمشهر آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛با حضور رئیس شبکه بهداشت و درمان خرمشهر، مسئول واحد سلامت دهان و دندان معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان و برخی معاونین و کارشناسان شبکه بهداشت و درمان و آموزش و پرورش خرمشهر، زنگ سلامت دهان و دندان در دبستان پسرانه شاهد فتح خرمشهر به صدا درآمد.

سالمی مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر در این آیین با اشاره به اجرای طرح وارنیش فلوراید در مدارس برای کاهش بیماری های دهان و دندان، گفت: سال گذشته بالغ بر هفت هزار و ۶۰۰ دانش آموز تحت این طرح قرار گرفتند و امسال نیز این طرح قرار است از مهرماه امسال در دو نوبت و طی شش ماه اجرایی شود.

کامران سالمی بر اهمیت توجه به مقوله بهداشت و سلامت دهان و دندان به ویژه در کودکان تاکید کرد و افزود: در سیستم سلامت گروه سنی کودکان و نوجوانان به عنوان گروه هدف پایه در نظر گرفته شده و از اهمیت خاصی برخورداراست و با توجه به اینکه آمار نشان می دهد که یکی از شایع ترین بیماری های مزمن دوران کودکی مشکلات دهان و دندان است و دانش آموزان به طور متوسط در بدو ورود به مدارس، چهار تا پنج دندان پوسیده دارند، باید پایه های بحث سلامت دهان و دندان را در دروان ابتدایی پایه گذاری کرد.

وی به انعقاد تفاهمنامه میان دو وزارتخانه آموزش و پرورش و بهداشت با هدف کاهش بیماری های دهان و دندان اشاره کرد و گفت: در پی این تفاهنامه وزارت آموزش و پرورش وظیفه خود دیده که در مقوله بهداشت و دهان و دندان ورود کرده و بهترین گروه، دانش آموزان گروه سنی ۶ تا ۱۲ سال انتخاب شده است.

در مدرسه شاهد فتح خرمشهر طرح وارنیش فلوراید تراپی و فیشورسیلانت اجرا شد و قرار است در تمام مدارس ابتدایی شهری و روستایی این شهرستان طی دو نوبت اجرایی شود.

 فلورایدتراپی استفاده از ماده فلوراید بر روی دندان های کودکان و به طور عمده در دندان ۶ در گروه سنی ۶ تا ۱۴ سال است که به عنوان راهکاری برای استحکام دندان ها و پیشگیری از پوسیدگی ها کاربرد دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.