معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی از افزایش اعتبارات زیرساخت های ورزشی استان خبر داد.

اعتبارات زیرساخت های ورزشی استان افزایش می یابدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ سید جواد حسینی امروز در جلسه شورای اداری ورزش و جوانان خراسان رضوی با تاکید بر اینکه حوزه ورزش همگانی همواره به لحاظ جایگاهی که دارد باید مورد توجه قرار بگیرد، اظهار کرد: قول می دهم که برای بهبود ورزش استان در شورای برنامه ریزی خراسان رضوی به میزان امکان اعتبارات زیر ساخت های ورزشی را افزایش بدهیم و تمامی دستگاه ها را پای کار بیاوریم

وی با بیان اینکه نیازمند ورود سایر دستگاه و بخش خصوصی به عرصه ورزش استان هستیم،افزود:نخبه یابی در عرصه ورزش همواره باید مورد توجه قرار بگیرد،با این نگرش کارکرد های ورزش امروز از خود آن فراتر رفته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی عنوان کرد:امروز ورزش به مانند موضوع سلامت اجزای مختلفی دارد،با این دید در حوزه فرهنگ یکی از جدی ترین مسائلی که باید بر روی آن تمرکز کنیم مسئله هویت و بحران هویت است.

حسینی با اشاره به اینکه آسیب های اجتماعی امروز یکی از مشکلات جامعه است،اظهار کرد: هیچ عاملی در کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی به اندازه ورزش تاثیر گزار نیست،اینکه جوانان را به میادین ورزشی ببریم توانسته ایم که آسیب های اجتماعی را کنترل کنیم.

وی تصریح کرد:امروز یکی از مولفه های قدرت و وحدت عرصه ورزش است،اینکه ملت ایران در سایه پیروزی تیم هایمان فریاد ایران را سر می دهند و پرچم پرافتخار کشورمان را بر بلندای قله های افتخار مشاهده می کنند موضوعی بسیار با ارزش است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه امروز در یک جامعه با برگزاری مسابقات بین المللی مولفه های قدرت سیاسی یک کشور آزموده می شود، عنوان کرد:بنابر این افتخارهای ورزشی و ملی بهترین راه مقابلبحران افتخار است.

حسینی تاکید کرد:در خراسان رضوی دو ساختار داریم که می توان به با کمک آنها به ورزش استان کمک کنیم،شورای ورزش استان و کارگروه ساماندهی امور جوانان این دو ساختار است.

وی با اشاره به اینکه ۵۹۰ مجموعه ورزشی در استان وجود دارد،یادآور شد:برای کمک به مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی کانون مشاوران جوان را راه اندازی کرده ایم و تلاش می کنیم که از مجموعه امکانات دولتی در عرصه ورزش استان استفاده کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: زیرساخت های ورزشی ایران نسبت به دیگر کشورها کمتر و امکانات ضعیف تری داریم اما غیرت و همت ورزشکاران ما بسیار زیاد است.


کوروش صبوریان افزود: با همین امکانات کم جایگاه ورزش بانوان خراسان در سطح کشور دوم است اما نباید این جایگاه ما را از مشکلات موجود غافل کند زیرا بانوان ورزشکار در بیشتر مواقع فضایی برای تمرین ندارند.

وی ورزش تربیتی، همگانی، قهرمانی و حرفه ای را انواع تقسیم بندی این حوزه بیان کرد و بیان کرد: در زمینه ورزش همگانی و قهرمانی این استان رشد بسیار خوبی داشته است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی ادامه داد: سال 1393 در حوزه ورزش قهرمانی 10 هزار امتیاز و پارسال 16 هزار امتیاز توسط ورزشکاران خراسان رضوی کسب شد.
صبوریان افزود: در بخش المپیک نیز خراسان رضوی بعد از 12 سال سه ورزشکار داشت که همه نشانگر رشد ورزش استان است.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی تاکید کرد: ورود بخش خصوصی به عرصه ورزش حرفه ای ضروری است زیرا ورزش مقوله ای پیچیده و تاثیرگذار می باشد و نباید به راحتی از کنار آن گذشت.

در پایان این جلسه معاون استاندار از نمایشگاهی که به مناسبت هفته تربیت بدنی در اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شده بود نیز بازدید کرد.


انتهای پیام//ف ف


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.