از 15 واحد تولیدی نمونه استاندارد استان تجلیل شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛در این مراسم گروه بهداشتی فیروز ، ایرا ن شیر ، باندهای پزشکی ، پارسیان حریر ،پاکنام ، کاچیران ، سپهر الکتریک ، شهاب جم ، شیمیایی بهداد ، کراپ ایران ، محب قزوین ، مهرام ، افق البرز ، گلستان زیتون و گلوکوزان بعلت اجرای استاندارد و استمرار در رعایت شاخص های کیفیت بعنوان واحدهای تولیدی استاندارد معرفی شدند .

تجلیل از واحدهای تولیدی نمونه استاندارد استان

در این مراسم همچنین از اولین واحد تولیدی استان که موفق به دریافت نشان حلال شده است تجلیل شد.

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران در این مراسم گفت : خدمات و کالاهای اولویت دار کشور باید استاندارد ملی داشته باشند .

جهانبخش سنجابی شیرازی اضافه کرد : مواد غذایی ، مواد ارایشی و بهداشتی ، شوینده ها ، لوازم خانگی و تجهیزات برقی از جمله کالاهای اولویت دار است که با ایمنی ، سلامت و رفاه مردم در ارتباط است .

وی افزود : خدماتی که درصد بیشتر مردم با ان در ارتباطند مثل وسایل بازی در بوستانها و شهربازی ها ، تله کابین و اسانسورهای عمومی و ایمنی اماکن عمومی  از جمله خدمات اولویت دار است .

تجلیل از واحدهای تولیدی نمونه استاندارد استان

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران از آغاز نهضت ملی کیفیت برای ارتقا کیفیت کالاهای داخلی و گرایش یبیشتر مصرف کننده به تولیدات داخلی خبر داد .

جهانبخش سنجابی شیرازی گفت : جایگاه نظام استاندار سازی کشور در بین نظامات بین الملی ارتقا پیدا کرده و از رتبه 31 به 23 رسیده است و در حال حاضر جز 25 کشور  دارای نظام استاندار سازی هستیم .

وی استاندارد حلال و اعطای پروانه کاربرد علامت نشان حلال بر محصولات غذایی و محصولاتی که  مواد اولیه دامی دارند را بزرگترین اولویت سازمان استاندارد دانست .

جهانبخش سنجابی شیرازی اضافه کرد : با استاندارد حلال باید بتوانیم از بازار 500 میلیاررد دلاری غذای حلال و بازار دو هزار و 500 میلیارد دلاری تجارت حلال سهم حداقل ده درصدی را تا پایان برنامه ششم توسعه به کشور اختصاص دهیم .

وی افزود : با این تجارت زمینه جدایی  نیاز دولت به بودجه های نفتی فراهم می شود .
جهانبخش سنجابی شیرازی ، استاندارد سازی ، مدیریت کیفیت و رقابت پذیری را برای توسعه تجارت و صادرات الزامی دانست .

وی گفت : با استاندار سازی  مصرف کننده کالاهای داخلی را به کالاهای خارجی ارجحیت می دهد .

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران همچنین گفت : در زمینه صادرات و واردات ، سازمان ملی استاندارد در بیش از 150 گمرک کشور حضور دارد .

جهانبخش سنجابی شیرازی  افزود : بیش از هزار و پانصد ردیف تعرفه مشمول استاندارد اجباری است و برای ورود به کشور نیازمند تاییدیه سازمان ملی استاندارد است .

وی گفت : سازمان استاندارد پس از انجام ازمون و تاییدیه استاندارد بودن کالا و همچنین حداقل کیفیت مورد نیاز اجازه تر خیص این کالا ها صادر می کند.

نماینده ولی فقیه در استان هم در این مراسم گفت : استاندارد نیاز جدی جامعه بشری است و اگر ما رعایت استاندارد را در خدمات و محصولات نداشته باشیم مورد توبیخ دین قرار می گیریم .

تجلیل از واحدهای تولیدی نمونه استاندارد استان

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی اضافه کرد :  خداوند موجودات را بدون عیب و نقص و استاندارد آفریده است .

معاون سیاسی امنیتی استاندار هم در این مراسم گفت : برای تقویت تولید داخلی باید با ورود کالای قاچاق به شدت مبارزه کرد و برای برخورد با  متخلفان قوانین جد ی وضع شده است .

تجلیل از واحدهای تولیدی نمونه استاندارد استان

رحیمی اضافه کرد : تولید کنندگان برای رقابت در بازارهای داخلی و خارجی باید استاندارد های لازم را رعایت و اجناس با کیفیت تولید کنند .

مدیر کل استاندارد قزوین در این مراسم با اشاره به نظارت بر وسایل بازی و تفریحی در شهربازیها ، پارکهای محلی و اسانسورهای عمومی  گفت :  وسیله های بازی موجود در  شهر بازیهای استان ،  گواهی استاندارد  دارند و بدون گواهی  مجوز فعالیت ندارد.

تجلیل از واحدهای تولیدی نمونه استاندارد استان
طاهری با اشاره به قدیمی بودن آسانسورهای دستگاههای اجرایی و اماکن عمومی و نداشتن کیفیت لازم گفت : آسانسورهای اماکن عمومی باید حداقل ایمنی را داشته باشد .

طاهری ، حمایت بخش خصوصی و افرادی که استاندارد ها را اجرا می کنند ،برای توسعه استانداردها ضروری دانست .

وی گفت : پارسال هفت هزار و 200 بازرسی از مراکز عرضه صورت گرفته است و کالاهای غیر استاندارد از همه فروشگاهها جمع آوری شده است .

طاهری اضافه کرد : از 2 هزار و پانصد واحد که مشمول مقرارت استاندارد تولیدی و اجباری بودند هم بازدید و بالغ بر دو هزار مورد هم از این واحدها نمونه برداری شد .

وی افزود : 250 مورد از مراکز عرضه ی طلا برای تعیین عیار نمونه برداری شده است و  سه هزار و 700 نازل سوخت هم  کالیبره شده است .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار