کمیته مشترک ساماندهی میدان تاریخی امام (ره) اصفهان تشکیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مشاور مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: با توجه به اینکه این میدان بزرگ تاریخی یکی از مهمترین مقاصد گردشگری ایران و اصفهان به شمار می رود، لزوم ساماندهی مشاغل پیرامون و نظافت و نگهداری حریم و منظر میدان و رفع هرگونه مشکل از وظایف اصلی نهاد های ذی ربط به شمار می رود.

علی صالح درخشان افزود: با عنایت به نکات مطرح شده، و بر اساس تشکیل انجمن میراث فرهنگی اصفهان و تشکیل هیئت امناء میدان، با عنایت به ضرورت موضوع و همچنین تأکید استاندار محترم، مدیر کل میراث فرهنگی استان، کارگروهی متشکل از شهردار منطقه 3 اصفهان و مسئولین سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتحادیه اصناف و همچنین مدیران اداره کل میراث فرهنگی در حوزه های میراث فرهنگی، صنایع دستی، پایگاههای جهانی و امور فرهنگی اداره کل تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: در این نشست مقرر گردید تا در وهله اول اطلاعات مربوط به بیش از 500 باب فروشگاه در پیرامون میدان و همچنین بازارهای پیرامون میدان، کاربریهای این فروشگاهها و مالک و یا مالکین آنها استخراج و سپس این اطلاعات جهت بررسی این مشاغل و نوع کاربریهای موجود در اختیار کمسیون نظارت بر اصناف سازمان صنعت ، معدن و تجارت قرار گیرد.

مشاور مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان به سایر مصوبات این کمیته اشاره کرد و افزود: تشکیل کارگروهی فنی ذیل کمیته ساماندهی از دیگر مصوبات این شوراست، به گونه ای که در این کارگروه نمایندگانی از ادارات کل میراث فرهنگی، صنعت، معدن و تجارت، اوقاف و امور خیریه، شهرداری، اتحادیه اصناف و موقوفه صارم الدوله تشکیل و این کمیته وظیفه ساماندهی مشاغل پیرامون میدان را به عهده خواهد داشت.

درخشان اظهار داشت: از دیگر تصمیمات این کمیته، تلاش جهت نظارت مستقیم این کمیته بر تمامی رویداد های میدان خواهد بود، لذا نظافت و ساماندهی تبلیغات فروشگاهها در این میدان در دستور کار قرار گرفت، به گونه ای که شهرداری منطقه 3 اصفهان، پیمانکاری ویژه صرفاً برای میدان برگزیده تا به ساماندهی وضعیت نظافت میدان بپردازد.

وی گفت: طرح ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی فروشگاههای میدان نیز در دستور کار این کمیته قرار گرفته، لذا بر این اساس تمامی فروشگاههای میدان موظف به نصب تابلو های مصوب میراث فرهنگی در میدان بوده و هرنوع تبلیغات ناهنجار که حریم دیداری میدان را مخدوش نماید توسط کمیته و با همکاری شهرداری جمع آوری خواهد شد.

گفتنی است این کمیته تا پایان سال جاری به صورت مستمر تشکیل جلسه داده و در این راستا تلاش می شود تا در نوروز سال 1396 مجموعه جهانی میدان امام (ره) (نقش جهان) اصفهان با چهره ای جدید میزبان خیل گسترده گردشگران باشد .



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.