مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت؛

آمار قابل توجه میزان مصرف آب برای تولید یک کیلوگرم گوشت و حبوبات

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: برای تولید یک کیلوگرم حبوبات 50 لیتر لازم است در حالی که برای تولید یک کیلوگرم گوشت مرغ بیش از 4 هزار لیتر آب نیاز است.

آمار قابل توجه میزان مصرف آب برای تولید یک کیلوگرم گوشت و حبوبات
زهرا عبدالهی مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در گفت‌وگو با  خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با توجه به اینکه مردم باید میزان مصرف حبوبات را در طی برنامه‌های غذایی روزانه‌شان افزایش دهند گفت: ترویج فرهنگ بیشتر مصرف حبوبات به عنوان یک راهکار اصلی تأمین امنیت غذایی در جهان با توجه به بحران کم‌آبی و خشکسالی بسیار ضروری است.

وی ادامه داد: علاوه بر اینکه مصرف حبوبات به سلامت انسان نیز کمک می‌کند برای حفظ محیط زیست نیز بسیار سودمند است به طوری که برای تولید 1 کیلوگرم حبوبات 50 لیتر آب نیاز است در صورتی که تولید یک کیلوگرم گوشت مرغ به 4 هزار و 325 لیتر آب نیاز دارد.

عبدالهی افزود: بنابراین مصرف بیشتر حبوبات به عنوان یک منبع پروتئین ارزان راهکاری مناسب برای حذف گرسنگی و کاهش سوءتغذیه و ارتقای امنیت غذایی در جهان امروزی به شمار می‌رود.

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در پایان به خواص مصرف حبوبات اشاره و تأکید کرد: هضم و جذب حبوبات در مقایسه با گوشت آسان‌تر است همچنین پروتئین حبوبات در ترکیب با غلات می‌تواند تمام اسید‌های آمینه‌ ضروری را تأمین کند و ارزش پروتئین آن مشابه گوشت است و از همه مهمتر حاوی مقادیر بالای فیبر هستند به طوری که این مقادیر بالای فیبر با کاهش جذب مواد قندی و چربی غذا خطر بروز بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان به خصوص سرطان‌های دستگاه‌های گوارش را کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار