مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از انهدام باند قاچاقچیان بین المللی پرندگان شکاری دراین استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،حمید صالحی افزود: با تلاش مأموران یگان حفاظت استان، روز گذشته حین پایش زیستگاه های پرندگان شکاری در مشهد یک دستگاه خودرو سواری و سرنشینان مربوطه که درحال صید پرندگان شکاری بودند دستگیر شدند.

وی گفت: از این سه عضو باند بین المللی قاچاق پرندگان شکاری که طی کنترل نامحسوس خودرو به دام افتادند ،یک بهله دلیجه,یک قطعه بلدرچین و نیز تعداد زیادی دام، شپچه ،تور زنده گیری و دیگر ادوات صید پرندگان کشف و توقیف شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی افزود: بنا بر اعتراف این قاچاقچیان بین المللی که تبعه کشورهای عربی حوزه خلیج فارس بودند ، پرندگان با ارزش صید شده به حاشیه خلیج فارس منتقل و به قیمت گزاف بفروش می رسید.

صالحی گفت: با هماهنگی مراجع قضایی منازل استیجاری این افراد نیز مورد بازرسی و تعداد زیادی ادوات صید و نیز تعدادی پرنده طعمه کشف شد و سه نفر همدست این پرونده دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی از دستگیری سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت درپی تعقیب و گریز در مسافتی 5 کیلومتری خبر داد و گفت : دراین پرونده نیز دومتخلف صید پرندگان شکاری دستگیر شدند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی افزود: دستگیر شدگان از بومیان جنوب کشور بوده که حین صید پرندگان شکاری با دام، شپچه و سه قطعه کبوتر دستگیر شدند.

صالحی گفت: متخلف اصلی این پرونده با افراد بومی جهت صید به منطقه مراجعه کرده بودند که شناسایی و تحویل قانون شدند.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.