برپایی موکبی در کاظمین برای اطعام 40 هزار نفر زائر و اسکان 10 هزار نفر در روزهای اربعین حسینی به شهر طبس واگذار شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بیرجند ؛ سرپرست عتبات عالیات شهرستان طبس در نشست خبری با خبرنگاران گفت: امسال برپایی موکبی برای پذیرایی از زائران اباعبدالله الحسین در ایام اربعین در شهر کاظمین به طبس واگذار شده است.طبس میزبان زائران اربعین در کاظمین

محمدی افزود: قرار است روزانه 4 هزار نفر زائران ابا عبدالله در این موکب اطعام و هزار نفر زائر اسکان داده شوند که در مجموع در ده روز اربعین، 40 هزار نفر برای اطعام و 10 هزار نفر برای اسکان میهمان این موکب خواهند بود.

وی در خصوص دلیل استقرار موکب طبس در شهر کاظمین گفت: یکی از دلایل واگذاری موکب در این شهر،زیادی موکب ها در مسیر نجف تا کربلا و محروم بودن شهر کاظمین عنوان کرد.

سرپرست عتبات عالیات شهرستان طبس از دلایل دیگر این میزبانی را ارادت خاص طبسی ها و احساس قرابت و نزدیکی به حضرت موسی ابن جعفر(ع) به واسطه وجود حرم شریف فرزند ایشان حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) در طبس عنوان کرد.

محمدی با بیان اینکه کمکهای زیادی از سوی مردم طبس جمع آوری شده است،گفت:تاکنون مبلغ 60 میلیون تومان نقد و 10میلیون تومان غیر نقد بوده است که مبلغ نهاییتا روز اعزام کاروان اعلام خواهد شد.

وی در خصوص زمان اعزام نیزافزود: کاروان مشتمل بر 5 کامیون اقلام کمکی مردم و یک تانکر آب از تاریخ هجدهم تا بیستم آبان ماه از طبس حرکت خواهد کرد و از روز بیست و سوم پس از تجهیز آشپزخانه، شروع به کار و تا پنجم آذر ماه در شهر کاظمین خواهد بود.

سرپرست عتبات عالیات شهرستان طبس اظهار کرد:موکب با برپایی چادر و در اختیار قرار دادن پتو،زیرانداز،تأمین آب و برق و سرویس بهداشتی، زائران اباعبدالله را در روزهای حضور در کاظمین اسکان خواهد داد.

انتهای خبر/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار