معاون سوادآموزی اداره‌ کل آموزش‌ و پرورش خوزستان از تحت پوشش سواد آموزی قرار گرفتن 33 هزار بی سواد و کم سواد از ابتدای سال 95 در استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  موسی شیخی معاون سوادآموزی اداره‌ کل آموزش‌ و پرورش خوزستان گفت:  95 درصد از سوادآموزان تحت پوشش از طریق 5200 آموزش‌دهنده ،مربیان شرکت‌ها و مؤسسات غیر‌دولتی در حال فراگیری آموزش های سواد آموزی هستند.

وی افزود:  حق‌الزحمه آموزش دهندگان بر اساس سرانه آموزشی تعیین شده از سوی سازمان ، پس ازآموزش، ارزشیابی و دریافت گواهی قبولی  سوادآموزان ،  به حساب مؤسسه طرف قرارداد واریز می شود و مؤسسات نیز بر اساس تعداد قبولی، سرانه مربوطه را به آموزش‌دهنده پرداخت می‌کنند .
شیخی تصریح کرد: سرانه دوره سوادآموزی برای هر آموزش‌دهنده  مبلغ 675 هزار تومان، دوره انتقال 820 هزار تومان و در دوره تحکیم سواد نیز 130 هزار تومان تعیین شده است.

وی با اشاره به  طرح های تشویقی دولت برای بی سوادان 10 تا 49 سال که موفق به دریافت کارنامه قبولی شوند، گفت: هر فرد بی سوادی که در کلاس های سوادآموزی موفق به دریافت مدرک قبولی در این دوره شود 1میلیون و 396 هزار ریال  دریافت می کند. همچنین به  فرد بی سوادی که از طریق طرح خود آموز باسواد شود و موفق به دریافت مدرک قبولی در دوره سوادآموزی شود، مبلغ6 میلیون و 980 هزار  ریال  پرداخت می شود .

شیخی ادامه داد: هر فرد ناشنوا ،نابینا و چند معلولیتی  بی سواد نیز که باسواد شود و در دوره سوادآموزی مدرک قبولی دریافت کند، مبلغ 10 میلیون ریال  هدیه می گیرد . در عین حال در روستاهایی که فقط یک نفر بی سواد باقی مانده باشد در صورت باسواد شدن، به آن  فرد نیز 10 میلیون ریال پرداخت می شود.

معاون سوادآموزی اداره‌ کل آموزش‌ و پرورش خوزستان که در جلسه مشترک سوادآموزی با دستگاه های دولتی و غیردولتی به منظور تعیین سهمیه و شناسایی بی سوادان هر دستگاه در دفتر معاونت سوادآموزی سخن می گفت ، اظهار کرد: واگذاری فعالیت ها به بخش غیر دولتی از جمله مواردی است که در سیاست های کلان کشور و در برنامه پنجم توسعه  به آن توجه ویژه ای شده است .

وی خاطر نشان کرد: تحقق فرمان حضرت امام(ره) مبنی بر بسیج همه آحاد جامعه برای باسوادکردن بی سوادان ، اجرای منویات مقام معظم رهبری  مبنی بر به صفر رساندن بی سوادی و کاهش تصدی گری دولت و استفاده از توانمندی بخش خصوصی و غیر دولتی از اهداف مهم شورای عالی انقلاب فرهنگی است. 

شیخی  در پایان گفت:مهلت ثبت نام بی سوادان و کم سوادان در سال 95 تا پایان آذر ماه سال جاری است و محل ثبت نام مدارس و ادارات آموزش و پرورش می باشد .

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.