نمایش «دل آخته» روایتی از بازار آهنگران کوفه است که از 27 مهر تا 14 آبان اکران می‌شود.

«دل آخته» روایتی از بازار آهنگران کوفه استجلال خباز کارگردان نمایش «دل‌آخته» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: نمایش «دل‌آخته»، داستان روز ششم محرم سال ٦١ هجری است.

بازار آهنگران كوفه رونقی بی‌سابقه گرفته است و پیرمردی وعده سه هزار شمشیر و نیزه دارد؛ غافل از اینكه هیزم به آتشی می‌ریزد كه عاقبتش پشیمانی است.
 
وی ادامه داد: «دل آخته» نمایشی مذهبی است که با توجه به ایام سوگواری سید الشهدا(ع) و در ماه محرم و صفر اجرا می‌شود. 

کارگردان فیلم «حکایت دختری که خاتون مغربی را دید»، در خصوص نقش‌آفرینی بازیگران اظهار کرد: رسول نبوی، سعید بحر العلوم، حسین میرزاییان و مسعود بهارلو از جمله بازیگرانی هستند که در این تئاتر ایفای نقش می‌کنند. همه این‌ها به خوبی تئاتر را می‌شناسند و بازیگران حرفه‌ای هستند. برخی از آن‌ها نزد علاقه‌مندان تئاتر، شناخته شده هستند. همچنین تمامی بازیگران این نمایش مرد هستند. 
 
خباز در خصوص استقبال از «دل آخته» در روزهای نخست نمایش اظهار کرد: با توجه به مشکلاتی که در نمایش «دل آخته» داشتیم و نبود حمایت های لازم، به نسبت استقبال خوبی از این نمایش شده است.
 
گفتنی است؛ جلال خباز فارغ التحصیل رشته هنر و معماری، در سن 33 سالگی پنجمین اثر خود را با عنوان «دل آخته»، در حوزه هنری به نمایش در آورده است.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار