نماینده نجف‌آباد گفت: ما در ابتدا باید یک انقلاب بروکراسی ایجاد کنیم چراکه ساختار اشتباه اداری اجازه شکوفایی استعدادهای محلی را نمی‌دهد.

به گزارش خبرنگار مجلس  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در نطق میان دستور امروز مجلس 2 آبان ماه گفت: امروز به دلیل پیچیدگی تحولات منطقه، حفظ اتحاد داخلی کشور رمز پیروزی در  این دنیای پرآشوب است و دشمن با هدف‌گیری اتحاد داخلی سعی در تزلزل داخل کشور جهت بهره برداری در میدان نبرد خارجی است. 

وی ادامه داد: اختلاف افکنی‌های پیچیده داخلی که با نفوذی‌های داخل یا غافلین داخلی هر روز به صورت پیچیده در حال انجام است. در تمامی این موارد دست آشکار و پنهان انگلستان در ایجاد سیاست نخ‌نمای انگلستان و شعار آنا مبنی بر تفرقه بیانداز و حکومت کن و بنگاه سخن پراکنی آنها بوده است. یک روز تحت عنوان حقوق بشر که دامنه آن، آنقدر وسیع است که بعضی از هموطنان داخلی با عناوین مختلف دفاع از حقوق زنان و یا دفاع از روزنامه‌نگاران و یا دفاع از ادیان نوظهور این عناوین را بکار می‌برند و دشمن نیز از غفلت مسئولین در بهره‌برداری از این حوزه موفق بوده است. 

نماینده مردم نجف آباد خاطر نشان کرد: علاوه بر عناوین حقوق بشری دشمن از تفرقه‌افکنی دیگری نیز بهره می‌برد و آن تخریب سپاه است. به لحاظ اینکه دشمن از سپاه از تمامی عرصه ها مثل قضیه سوریه و یا پروژه نفوذ که با دستگیری عوامل نفوذ از قبیل پدر و پسر نمازی یا جیسون رضاییان ضررکرده سعی در تخریب سپاه دارد و این تخریب  و بهانه دخلی را مدیریت می کند تا تبدیل به تفرقه و دعوایی داخلی شود. 

وی در ادامه گفت: یکی از موارد بسیار پیچیده اخیر که دشمن با شگردهای بسیار پیچیده که نمی‌توان ابعاد آن را شرح دهم سعی در زنده کردن مردگان سیاسی و خبیث‌ترین انسان ها که در داخل کشور به عنوان منافقین شناخته می‌شوند، داشته است. رمز پیروزی ما در این شرایط اتحاد است توجه بیشتر مسئولین به مردم اصلاح نظام بودجه نویسی، اصلاح نظام اداری در حال حاضر یک ضرورت است .کشورهای پیشرفته دنیا عموما در ابتدا نظام اداری خود را اصلاح کردند و استعدادهای خود را بارور نمودند وتبدیل به یک کشور پیشرفته شدند. ما نیز در  ابتدا باید یک انقلاب بروکراسی در کشور ایجاد کنیم ساختار اشتباه اداری ما اجازه شکوفایی استعدادهای محلی را نمی‌دهد. تولیدکنندگان و مردم 90 درصد از وقت و هزینه خود را صرف راهروهای اداری و کاغذبازی‌های بی‌حاصل می‌کنند.

ابوترابی تصریح کرد: 85 درصد بودجه مملکت صرف ادارات و هزینه ای جاری مملکت می‌‌شود و فقط 15 درصد درآمد سالیانه صرف کارهای عمرانی می‌شود که ادامه این روند برای کشور دیگر امکان پذیر نیست. نتیجه این تمرکز اداری زیاد جز مشکلات اجتماعی، فساد اداری و ترمز تولیدکنندگان نداشته و ندارد و راهکار اساسی نیاز است. راهکار عدم تمرکز، نظام اداری، مالی و اجرایی کشور و تفویض اختیارات به مسئولین و شوراهای محلی که در قانون اساسی تأکید شده تجربه موفق کشورهای پیشرفته است.

وی در پایان به بیان مسائل مشکلات حوزه انتخابیه خود پرداخت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار