نیمه نخست امسال 11 میلیارد ریال زکات در شهرستان رازو جرگلان جمع آوری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، مدیر کمیته امداد شهرستان راز و جرگلان با اشاره به اینکه نیمه نخست امسال حدود 11 میلیارد ریال زکات جمع آوری شد ، گفت: از مجموع زكات جمع آوری شده از این شهرستان مبلغ 9 میلیارد و 346 میلیون ریال زكات مال و یک میلیارد و 574 میلیون ریال زكات فطریه بوده است.

غلام عباس صادقی افزود: قرار است 60 درصد کل زکات جمع‌آوری شده در این شهرستان صرف رفع نیازمندان شود و مابقی زکات جمع‌آوری شده صرف امور عمرانی و توسعه‌ای مناطق مختلف می‌شود.

وی با اشاره به پیش بینی تمهیدات لازم کمیته امداد در حمایت از معیشت و زندگی مددجویان گفت: در نیمه نخست امسال بیش از یک هزار سبد کالا جهت کمک به اطعام نیازمندان توزیع شده است.

صادقی ارزش ریالی این سبد کالاها را 10 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این سبدهای کالا شامل قند، شکر، ماکارونی، عدس، برنج، نمک و گوشت قرمز بوده که بین مددجویان تحت پوشش کمیته امداد توزیع شد.

وی همچنین از اهدای 49 سری کمک هزینه ازدواج به زوج های تحت حمایت خبر داد و گفت : برای پرداخت این کمک هزینه ها حدود یک میلیارد ریال از محل در آمد ها، زکات و مراکز نیکوکاری هزینه شده است که هم اکنون 86 نفر از زوج های جوان تحت پوشش نیز به دلیل کمبود اعتبار پشت نوبت دریافت جهیزیه قرار دارند.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.