بازداشت هفت گروه آدم‌ربا در کابل در نیمه اول سال جاری

اداره عمومی امنیت ملی افغانستان اعلام کرده که ماموران این ریاست در نیمه اول سال جاری هفت گروه آدم ربای حرفه‌ای همراه با ۲۱ تن از افرادشان را در اطراف کابل بازداشت کرده‌اند.

امنیت ملی: در شش ماه گذشته ۷ گروه اختطافچی را در کابل بازداشت کردیمبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، این اداره با نشر خبرنامه‎ای گفته است که اسامی حسیب الله، ننگیالی، علی احمد، مقیم، الیاس، سید اشرف و میرویس سر گروه اختطافچیان که همراه با ۲۱ تن از افراد‌شان بازداشت شده اند.

گفته شده که این افراد در اطراف شهر کابل مصروف سرقت‌های مسلحانه و اختطاف تجار ملی، صرافان و اتباع خارجی بودند.

در خبرنامه فشرده‌ای از چند قضیه آدم ربایی از سوی این گروه‌ها آمده است که آدم ربایان در اطراف شهر کابل صرافان، تاجران ملی، و اتباع خارحی را ربوده و در بدل رهایی آنان میلیون ها دالر پول تقاضا می کرده است.

در بسیاری موارد در صورتی که خانواده ها مقدار پول درخواستی آدم ربایان را در زمان معین آن تهیه نمی کرده، اختطاف شدگان کشته شده اند.

ایرکا نوشت: آدم ربایی یکی از چالش‌های بزرگ حکومت و مشکل بزرگ شهروندان افغانستان است که افزون بر کابل، هرات نیز یکی از ولایت ‌هایست که از این ناحیه رنج می ‌برد و در چندین سال اخیر تجاران یا فرزندان آنان اختطاف و در مورد‌هایی هم کشته شده‌اند

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار