محکومیت استفاده از سلاح های شیمیایی در سوریه از سوی کاخ سفید

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید استفاده از سلاح های شیمیایی را در سوریه محکوم کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، کاخ سفید روز شنبه آنچه به ادعا بی توجهی دولت سوریه به قوانین بین المللی خواند را محکوم کرد. این محکومیت پس از آن انجام شد که سازمان ملل مدعی شد دمشق در سالهای 2014 و 2015 سه بار علیه مردم خود از سلاح های شیمیایی استفاده کرده است.

ند پرایس، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید با مطرح کردن ادعایی کذب اعلام کرد: ما بی توجهی نظام سوریه را به استانداردهای بین المللی که دیر زمانی است در خصوص بکارگیری سلاح های شیمیایی وضع شده را با شدیدترین لحنی محکوم می کنیم. این در حالی است که سوریه از مسئولیت خود در خصوص پیوستن به کنوانسیون منع سلاح های شیمیایی در سال 2013 شانه خالی کرده است.

وی در ادامه ادعاهای خود افزود: نظام سوریه توافقنامه منع سلاح های شیمیایی و قطعنامه 2118 شورای امنیت سازمان ملل را با استفاده از کلر صنعتی به عنوان سلاحی علیه ملت خود نادیده گرفته است.

پرایس در ادامه ادعاهای واهی خود، روسیه را نیز به خاطر حمایت نظامی و اقتصادی از دولت سوریه هدف حمله قرار داد.

"ژان مارک آیرو،" وزیر خارجه فرانسه نیز روز شنبه در ادامه ادعاهای بی اساس علیه دولت سوریه از شورای امنیت خواست با تصویب قطعنامه ای، بکارگیری سلاح های شیمیایی را در سوریه محکوم و تحریم هایی را بر انجام دهندگان این چنین اقدامات غیر انسانی وضع کند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار