یزد؛

ثبت نام پیاده روی اربعین حسینی

داوطلبان پیاده روی اربعین حسینی تا20 آبان ماه مهلت دارند ثبت نام کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛علی اصغر شریفی مدیرحج و زیارت استان یزد گفت : داوطلبان پیاده روی اربعین حسینی تا 20آبان ماه می توانند برای پیاده روی اربعین درسامانه سماح به آدرس http://samah.haj.ir ثبت نام کنند.

 شریفی با بیان اینکه به همراه داشتن گذرنامه و اخذ ویزا برای همه زائران اربعین ضروری است،اظهارکرد: بدون داشتن گذرنامه و ویزا ، اجازه خروج از مرز به متقاضیان زیارت کربلا در اربعین داده نمی شود.
 
وی افزود: تاکنون 9 هزارو 500 زائر از استان یزد در قالب دو هزار و47 گروه برای شرکت در مراسم پیاده روی اربعین حسینی درسامانه (سماح) samah.haj.ir ثبت نام کرده اند.

شریفی بابیان اینکه پیش بینی می شود این میزان امسال به بیش از 30 هزار نفر برسد ادامه داد: پرداخت هزینه های ارزی به صورت ریالی ، برخورداری از پوشش بیمه ای تاسف 192 میلیون تومان ، کاهش معطلی درمرزهای کشور برای عزیمت به عراق از جمله مزایای ثبت نام زائران اربعین در سامانه سماح است.

وی بابیان اینکه ورود و خروج زائران یزدی از شهر های مرزی چزابه است افزود: استقرار موکب های ایرانی در مسیر عبور زایران اربعین با ستاد بازسازی عتبات عالیات است.

مدیر حج و زیارت استان یزد تاکید کرد: کسانی که می خواهند در راهپیمایی اربعین حسینی شرکت کنند باید دارای گذرنامه دارای اعتبار تا پایان سال 95 باشند تا بتوانند وارد کشور عراق شوند.

شریفی یاد آورشد: سال گذشته برای شرکت در زیارت اربعین حسینی 21 هزار 265 نفر متقاضی زیارت کربلا در قالب چهار هزار و 220 گروه از استان یزد به عتبات عالیات عراق اعزام شدند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در هفت ماهه نخست امسال پانزده هزار و 972 زائر در قالب 420 کاروان که 308 کاروان به صورت هوائی و 114 کاروان نیز به صورت زمینی بود از این استان به عتبات عالیات عراق اعزام شدند .

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار