هر اقدام روشنگرانه در حوزه فضای مجازی می تواند اثرگذار باشد

مدیر کل اجتماعی فرهنگی استانداری تهران گفت: به نظر می رسد هر اقدام روشنگرانه و رصد چالش ها و آسیب ها در حوزه فضای مجازی می تواند اثرگذار باشد

هر اقدام روشنگرانه در حوزه فضای مجازی می تواند اثرگذار باشدبه گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با توجه به برگزاری همایش «آسیب ها و چالش های فضای مجازی» مدیر کل اجتماعی فرهنگی استانداری تهران گفت: افزایش کیفیت مقوله آموزش در سازمان های مردم نهاد شناسایی مشکلات در حوزه آسیب های اجتماعی و همچنین فضای مجازی را در پی خواهد داشت .

سیاوش شهریور مدیر کل اجتماعی فرهنگی استانداری تهران اظهار داشت به نظر می رسد اقدام‌های روشنگرانه و رصد چالش ها و آسیب ها در حوزه فضای مجازی می تواند اثرگذار باشد چرا که دنیای امروز، دنیای فضای مجازی است و کنشگران باید با شناسایی مشکلات و آگاهی در این فضا فعالیت کنند.

وی افزود: ما در استانداری تهران تلاش کرده ایم تا با پروژه‌نویسی پویش‌های شبکه های اجتماعی در روابط عمومی الکترونیک به صورت فعال حضور داشته باشیم و با یاریگرهایمان در سازمان های مردم نهاد بتوانیم به رشد و توسعه ساختار این فضا کمک کنیم.

شهریور تصریح کرد: در حال حاضر شبکه های اجتماعی به مثابه ی یک رسانه در دست مردم هستند و ما نیز در همین راستا تلاش کردیم تا با آموزش به سازمان های مردم نهاد پروژه نویسی پویش‌های شبکه های اجتماعی را عملیاتی کنیم. 

مدیر کل اجتماعی فرهنگی استانداری تهران با اشاره به مشارکت بنیاد پیشگیری و ارتقای سلامت آینده در همایش «بررسی آسیب ها و چالش های فضای مجازی»، خاطر نشان کرد: به طور قطع حضور یک سازمان مردم نهاد به عنوان دبیر اجرایی در ساختار همایش علمی پژوهشی در کنار 26 یاریگر دولتی و مجموعه هایی نظیر قوه قضاییه، سازمان صدا و سیما، وزارتخانه‌های کار و رفاه اجتماعی، فرهنگ و ارشاد ، ارتباطات و غیره در کنار بهزیستی تهران نشان از فعالیت های ارزشمند یک سازمان مردم نهاد دارد که بسیار ارزشمند است.

وی افزود: این اتفاق که در استان تهران یک تشکل توانسته این حد از توانمندی را به منصه ظهور برساند قابل تقدیر است چرا که  تمامی این فعالیت ها در راستای توسعه مشارکت های مردمی و توسعه سازمان های مردم نهاد است که با معرفی چالش های فضای مجازی روند خود را تکمیل می کند.

شهریور با اشاره به الزام شناسایی چالش ها و فرصت های فضای مجازی گفت: با مشارکت مجموعه هایی نظیر بنیاد پیشگیری آینده، کمیته توسعه مشارکت های مردمی در شورای هماهنگی تلاش کردیم تا با شبکه سازی و انسجام سازمان های مردم نهاد به صورت تخصصی آموزش هایی را در راستای استفاده بهینه از فضای مجازی ارایه دهیم که این روند در یکسال اخیر به انسجام خوبی نیز رسید.

وی در پایان افزود: ما شبکه ای از سازمان های مردم نهاد را در کنار خود داریم که بنیاد دنیای آینده نماینده این شبکه محسوب می شود و یکی از ملزومات آن بخش آموزش است که پنلها و کارگاه های متنوعی در خلال همایش فضای مجازی برای آن برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار