فرمانده سازمان مبارزه با تروریسم عراق: داعشی ها در حال فرار از موصل هستند

فرمانده سازمان مبارزه با تروریسم عراق از تلاش تروریست های داعش برای فرار از موصل خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از شبکه تلویزیونی الحدث، فرمانده سازمان مبارزه با تروریسم عراق، تایید کرد تروریست های گروه تکفیری صهیونیستی داعش در صدد فرار از شهر موصل هستند.
 
سرلشکر ستاد عبدالغنی الاسدی در مصاحبه با این شبکه، گفت: روز گذشته کنترل کامل منطقه برطله را در دست گرفتیم و مسئولان محلی از این منطقه بازدید کردند. امروز هم از یکی از برادران مسیحی خواسته شد تا صلیب را در یکی از کلیساهای برطله نصب کنند. در روزهای آینده عملیات ما ادامه خواهد داشت و نقشه جغرافیایی حضور داعشی ها در این محور تغییر خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد ما برای رسیدن به شهر موصل باید کنترل چند روستای دیگر را در این محور در دست بگیریم. بدون شک پیشروی نیروها در هر یک از محورها در اطراف موصل، پیشروی بقیه نیروها را به طرف شهر موصل تسهیل می کند. ما تدابیر لازم را برای مقابله با خودروهای بمب گذاری شده داعش اتخاذ می کنیم. فقط در منطقه برطله پانزده خودروی بمبگذاری شده منهدم شد و این خودروها نتوانست تاثیر منفی بر یگان های عملیاتی ما داشته باشد. ما امکانات لازم برای انهدام این خودروها را در اختیار داریم.

الاسدی درباره احتمال متوسل شدن داعش به حملات با گازهای سمی یا شیمیایی گفت: به اعتقاد من، استفاده از این حملات بیشتر جنبه رسانه ای دارد تا اینکه بخواهد در عمل از آن استفاده کند. با این وجود، تجهیزات مختلف از جمله ماسک های شیمیایی در اختیار داریم. داعش پیش از این از این گازها ضد ما در عملیات در استان انبار استفاده کرد که در بیشتر موارد گاز کلر بود. نیروهای سازمان مبارزه با تروریسم بیشتر در محور الخازر به طرف کوکجلی مستقر هستند.

وی تصریح کرد ما فکر می کنیم مهمترین خط دفاعی داعش در محور عملیاتی ما در منطقه برطله و اطراف آن بود. داعش تصور می کرد این خط دفاعی می تواند چند روز ایستادگی کند، اما فقط در مدت چهار تا پنج ساعت از آن عقب نشینی کردند.

وی درباره خبرهای مربوط به فرار داعشی ها به طرف سوریه گفت: گزارش های زیادی در این باره وجود دارد و شناسایی هوایی هم این مسئله را نشان می دهد. به اعتقاد من این اراذل و اوباش چاره ای جز این ندارند. اینها هر جایی می خواهند بروند، مهم آن است که از داخل شهر موصل خارج شوند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار