رمال شیادی که در ازای شفای بیماران خاص از آنان مبالغی بین 200 تا 300 میلیون ریال دریافت می‌کرد توسط ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان برخوار استان اصفهان دستگیر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فرمانده انتظامی شهرستان برخوار گفت: در پی شکایت 2 نفر از کلاهبرداری فردی که در زمینه رمالی فعالیت می‌کند موضوع در دستور کار ویژه ماموران این فرماندهی قرار گرفت.

سرهنگ علی صادقی افزود: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد این 2 نفر که به بیماری خاص دچار هستند برای شفای بیماری خود به فرد مذکور مراجعه و او نیز در طی جلسه های متعدد از آنها مبلغ 200 و 300 میلیون ریال را دریافت کرده اما بیماری آنها نه تنها بهبود نیافته بلکه روز به روز نیز بدتر شده است.

وی بیان کرد: ماموران پس از انجام تحقیقات و اطمینان از صحت موضوع در محل حاضر و در حالی که افراد زیادی برای مراجعه به وی در کنار منزلش صف کشیده بودند فرد مذکور را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان برخوار گفت: در بازرسی از منزل این شخص چند جلد انواع کتاب‌های آشنایی با سحر و جادو، انواع طلسم، جمجمه، مو، پوست و مدفوع حیوانات و انواع سنگ‌های تزئینی کشف شد.

صادقی با بیان اینکه این رمال 65 ساله دارای تحصیلات ابتدایی و سابقه دار می باشد افزود: متهم با تبلیغ در زمینه بخت گشایی، شفای بیماران خاص، باطل کردن طلسم و رفع هر گونه مشکل دیگر افراد گرفتار را به سمت خود جذب کرده و با نشان دادن تصاویر و نامه‌های تشکر آمیز افرادی که قبلاً به او مراجعه کرده بودند خود را حلال مشکلات وانمود کرده و از آنان به این طریق کلاهبرداری می‌کرده است.

وی بیان کرد: این فرد در ابتدا برای جلب افراد از مراجعه کنندگان هیچگونه پولی دریافت نمی‌کرد اما در جلسه های بعدی به مرور مبالغی از 50 هزار تومان تا یک میلیون تومان را دریافت می‌کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان برخوار گفت: در این زمینه پرونده تشکیل و متهم جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شده است و کسانی که از این فرد شکایت دارند می‌توانند به پلیس آگاهی این فرماندهی مراجعه کنند.

صادقی با بیان اینکه رمالی، فالگیری و بخت گشایی چیزی جز کلاهبرداری نیست افزود: توصیه ما به شهروندان این است که به تبلیغات دروغین این گونه افراد توجهی نکرده و مشکلات خود را از طریق مجاری قانونی و با مراجعه به آموزه های دینی پیگیری کرده و سرمایه‌های زندگی خود را به پای این گونه افراد شیاد نریزند و در صورت هرگونه آگاهی از فعالیت آنان موضوع را از طریق شماره تلفن 110 به اطلاع پلیس برسانند.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار