یزد؛

مشارکت مردمی مهمترین ویژگی‌های فعالیت پیشگامان

مدیرعامل گروه تعاونی پیشگامان مشارکت مردمی را از جمله مهمترین ویژگی‌های فعالیت پیشگامان در عرصه‌های مختلف دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛رضایی نژاد با اشاره به ضرورت بررسی تهدیدها و فرصت‌های جامعه برای پیشرفت در برنامه‌ریزی‌های کلان گفت: مشارکت مردمی از جمله مهمترین ویژگی‌های فعالیت پیشگامان در عرصه‌های مختلف است.

رضایی افزود: با اشاره به اینکه امروز 20 سال از آغاز فعالیت تعاونی پیشگامان می‌گذرد،‌ افزود: این شرکت اکنون 40 هزار سهامدار و هزار نیروی مستقیم کاری دارد که برنامه ریزی شرکت به افزایش تعداد پرسنل مستقیم این شرکت تا 10 هزار نفر در 5 سال آینده است.
 
مدیرعامل گروه تعاونی پیشگامان یادآور شد: این تعاونی اکنون در بخش‌های مختلفی از جمله آی‌تی ، اینترنت پر سرعت، بندرخشک، ایجاد خطوط پروازی، بانکداری و ... مشغول فعالیت است و گستره فعالیت‌های این گروه هر سال در حال افزایش است.

مدیرعامل گروه تعاونی پیشگامان ادامه داد: در حال حاضر بندر خشک یکی از پروژه‌های در دست اقدام این گروه است و در فضایی به وسعت 700 هکتار در حال اجراست که احداث سیلو، انبار و نیروگاه نیز در این مجموعه در دستور کار قرار گرفته و در مجموع در تلاشیم تا فعالیت بندر خشک در نیمه اول سال آینده آغاز شود.

دکتر رضایی‌نژاد با اشاره به اینکه در هر حال کار اقتصادی ریسک بالایی دارد، گفت : سعی ما بر این است که پیشنهادات مختلف در مورد بندر خشک را مدنظر قرار دهیم تا ریسک‌پذیری کار کاهش پیدا کند.

مدیرعامل گروه تعاونی پیشگامان با اشاره به مشکلاتی که در مسیر اجرای طرح‌های مختلف پیشگامان وجود داشته است، اظهار داشت: برخی تهدیدها زمانی که مدیریت شده باشد، به فرصت تبدیل می‌شود و در گروه پیشگامان نیز همین اتفاق رخ داده است.

دکتر رضایی‌نژاد با بیان این مطلب که آی‌تی جزو صنعتهای ریسک‌دار است، گفت: با این وجود ما بحث نرم افزار و فعالیت‌های آی‌تی را رها نکردیم و در زمینه‌های مختلف در حال فعالیت هستیم، به علاوه اینکه شرکت‌های زیادی هم در این زمینه به کشور وارد شده و یا در حال ورود به بازار آی‌تی ایران هستند.

وی در ارتباط با تولید کاغذ سنگی در یزد با بیان این مطلب که تولید در حال حاضر در کارخانه انجام می‌شود، گفت: خط اول این طرح در استان یزد انجام شده و چهار خط دیگر در زمینه تولید این نوع کاغذ ایجاد می‌شود.

 رضایی نژاد افزود: تکمیل خط تولید می‌تواند نهایتا یک درصد از کاغذ مورد نیاز کشور را تامین کند و بیشتر کاغذ تولید شده در این کارخانه برای کاغذ دیواری، بنر، پاکت‌های بسته‌بندی و کاورها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 رضایی نژاد همچنین از ایجاد مرکز شتاب دهنده ایده‌های نرم افزاری دانشجویان در دانشگاه یزد خبر داد و گفت: در این مرکز کمک 25 میلیون تومانی به تیم‌های دانشجویی ارائه می‌کنیم و در صورتی که این طرح به درآمدزایی رسید از آن حمایت کامل انجام می‌شود.
 
 
مدیرعامل گروه تعاونی پیشگامان با بیان این مطلب که این شرکت در زمینه اینترنت بی سیم وارد شده، گفت: تاکنون نزدیک به 45 میلیارد تومان از طرف پیشگامان در این زمینه مشارکت انجام شده و در صورتی که این اقدام به صورت کامل انجام شود، علاوه بر اینترنت، تلفن ثابت بدون سیم هم به مشترکان خانگی ارائه می‌شود.

 رضایی نژاد افزود: سعی کرده ایم در همه مواردی که زیر ساختی است وارد شویم، امروز با لطف خدا توانسته ایم به سرمایه های مردم سی درصد ارزش افزوده بدهیم و اصل سرمایه را هم دوبرابر کنیم ، در همه این فعالیت های انجام شده سعی کرده ایم که پایه فعالیت های ما در یزد باشد ، انجام پروژه فیبر نوری در زمان آغاز فعالیتی بود که بزرگان اقتصادی کشور از آن می ترسیدند اما پیشگامان وارد این ماجرا شد و این موضوع فیبر نوری جزء افتخارات ایران است، در همین افتتاح اخیر کارخانه تولید کاغذ از سنگ هیچ کس سعی نکرد اما ما آمدیم و اجرا کردیم، بنده معتقدم که ایران می تواند هاب انتقال دیتا در کل منطقه باشد ، الان چندین سال است برای اجرای رینگ فیبر نوری در نوار مرزی کشور با دولت در حال مذاکره هستیم اما هنوز توفیقی حاصل نشده است.

وی در ادامه افزود: در شرایطی که خیلی از شرکت ها مشکلات اقتصادی فراوانی دارند توانسته ایم با پیشبینی آینده وضعیت پایداری داشته باشیم و معتقدیم در سه سال آینده به خاطر ذخیره دانایی که در کشور شده است ارزش پول ایران دو تا سه برابر خواهد شد .
 
امروز پیشگامان به واسطه حمایت چهل هزار نفر و با اتکا به این حجم نقدینگی قدرت چانه زنی بالایی دارد.
 
 رضایی نژاد گفت: اقتصاد تعاونی از امسال به بعد جوابگو خواهد بود ، این بحث نه در ایران بلکه در همه دنیا صدق می کند در آمریکا و اروپا هم تعانوی های بانکی و تعاونی های بیمه در اقتصاد حرف اول را می زنند ، تفکر کار گروهی است که ایجاد تفاوت می کند.

وی در پایان پاسخ به سئوالی در مورد مشارکت پیشگامان با شهرداری برای ایجاد یک مجموعه شهربازی عنوان کرد: قرار بود شهربازی پارک شادی را با تجهیز و به روز رسانی امکانات به فضایی شاد و مفرح تبدیل کنیم اما مشکلاتی از جمله وقفی بودن زمین، نبود امکان ایجاد پارکینگ و ... به وجود آمد که این موضوع در مجموع منتفی شد.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار