بندرعباس،

مردم از مصرف لوازم بهداشتی و غذایی قاچاق خودداری کنند

رئیس کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان از مردم استان خواست از مصرف لوازم بهداشتی و آرایشی و غذایی قاچاق خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، بهروز اکرمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در چهارمین کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان گفت: قاچاق کالا علاوه بر ضربه به اقتصاد کشور از لحاظ بهداشتی زیان بار است مردم باید از مصرف لوازم بهداشتی، آرایشی و غذایی قاچاق به علت غیربهداشتی بودن خوداری کنند. 

وی افزود : با توجه به نامگذاری امسال به نام سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، باید در این زمینه تبلیغات و فرهنگ سازی شود. 

علی ملا احمدی قائم مقام صدا و سیمای مرکز خلیج فارس در جلسه این کارگروه گفت: صداوسیمای مرکز خلیج فارس آماده همکاری در زمینه آگاهی بخشی مسائل سلامت مردم استان است. 

وی گفت: صدا وسیمای مرکز خلیج فارس هر هفته دو برنامه در سیما و چهار برنامه در رادیو با محوریت مسائل بهداشتی و درمانی دارد. 

جانباز رئیس دامپزشکی استان نیز در این جلسه گفت: با توجه به خطر شیوع آنفلانزای فوق حاد پرندگان، وضعیت بازار عرضه پرندگان در بازار کارگزاری بندرعباس و پنجشنبه بازار میناب مناسب نیست و خطر شیوع این بیماری در این بازارها وجود دارد. 

با مصوبه این کارگروه مقرر شد، فرمانداری های بندرعباس و میناب با همکاری شهرداری، این بازارها را به خارج از شهر انتقال دهند و عرضه پرندگان در این بازارها نیز طبق ضوابط بهداشتی و محیط زیست باشد. 

بررسی وضعیت کشتارگاه های دام استان در کمیته ای با حضور، دامپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی، اداره حفاظت محیط زیست و اصلاح وضعیت یا تعطیلی کشتارگاه های غیر استاندارد نیز از مصوبات این کارگروه بود. 

انتهای پیام/ع
برچسب ها: اکرمی ، آرایشی ، بهداشتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار