رئیس مرکز توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی از تجاری‌سازی محصولات نانو و مرحله فروش رساندن آنها خبر داد.

ثمری رئیس مرکزتوسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: نهمین جشنواره و نمایشگاه نانو توسط ستاد توسعه فناوری نانو ریاست جمهوری در نمایشگاه بین‌المللی برگزار شد.

وی ادامه داد: 220 محصول از 52 واحد دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی ارائه شد که از این تعداد محصولات حدود 80 درصد آماده تجاری سازی برای سرمایه گزاری شده اند و خوشبختانه بعضی از آنها  تجاری شده و به مرحله صنعتی رسیده و وارد بازار شده است.

رئیس مرکزتوسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: ما تلاش کردیم تا رابطه بین علم و فناوری در حوزه نانو ایجاد شود تا در نهایت محصولاتی که تولید می شوند به مرحله فروش برسند.

وی ادامه داد: زمانی که تولید علم صورت می گیرد زمینه تبدیل علم به محصول و فروش محصولات فراهم می‌شود که از این راه می‌توان درآمدزایی کرد.

ثمری در پایان گفت: ما در نظر داریم تا فرهنگ آشنایی با نانو را به مدارس ببریم در همین راستا ستاد فناوری نانو، مسابقات دانش آموزی کشوری را برگزار می کند و همین موضوع فرهنگ سازی باعث شده که ما در حوزه نانو در رتبه ششم دنیا قرار بگیریم و برای حفظ موقعیت و ارتقاء آن باید این بحث را در مدارس هم بازگو کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار